Потребата од промена на компетенциите во развојот на човечките ресурси во пострецескиот период

  • Snezana Bilik Sotiroska

Abstract

Процесот на глобалната трансформација на општествата и економиите од општества базирана на работа во општества врз основана знаења го направи развојот на човечките ресурси едно од најважните средства на секоја организација и најважен елемент во економскиот развој на земјата.  Инвестициите и реформите во високообразовниот систем станаа реалност за Европа и земјите од Западен Балкан за да ги задоволат ново настанатите потреби на пазарот на труд. Усовршувањето на високообразовниот систем и развојот на концептот на доживотно учење се предуслови за развој на високо компетентни индивидуи, кои ќе придонесат во развојот на конкурентно стопанство. Главна цел на овој научен труд е да се презентираат причините за реформа на високообразовниот систем во Република Македонија, како и да се потенцираат специфичните проблеми со кои се соочуваат високообразовните институции за времена овој реформски процес. Исто така, главна цел на овој труд е да изведе заклучок за бараните компетенции со кои студентите треба да се стекнат за време на образовниот процес. Овие компетенции се анализирани од страна на академскиот кадар, дипломираните студенти и работодавачите. Тие треба да бидат движечка сила во  понатамошниот развој и реформи во создавањето на квалитетни човечки ресурси.

References

Arandarenko, M., Kotzeva, M., Pauna., B., 2006. “Valuing Human Capital in Balkan Transition Countries” http://www.cerge.cuni.cz/pdf/gdn/RRCV_111_paper_01.pdf

Barro, R. J. 1991. Economic growth in a cross section of countries. Quarterly Journal of Economics 106: 407-44.

Benhabib, J., Spiegel, M. 1994. The role of human capital in economic development: evidence from aggregate cross-country data. Journal of Monetary Economics 34: 143-73.

Blom, A., Holm-Nielsen, L., Verner, D. 2001. Education, Earnings, and Inequality in Brazil, 1982 - 1998: Implications for Education Policy Peabody Journal of Education 76(3&4): 180-221.

Chase, R.S. 1998. Markets for Communist Human Capital: Returns to Education and Experience in Post-Communist Czech Republic and Slovakia. Industrial and Labour Relations Review 51(3): 401-423

Dr Maja Ćirić, 2009 Reform of Higher Education in Serbia - Quality Assurance and the Infl uence on Human Resource, Proceedings of the 2009 EMUNI Conference on Higher Education and Research Portorož, Slovenia, 25-26 September

European Club for Human Resources, 2010: 5th European HR Barometer Results, Brussels, Huskić, S., 2008 Razvoj ljudskih resursa u BiH: kako pokrenuti stagnirajući razvoj, Program podrške istraživanjima u oblasti javnih politika http://www.soros.org.ba/images_vijesti/stipendisti_2008/sanel_huskic_fi nal_policy_study_bh.pdf

Kotter, J., 1996. Leading change. Harvard business school press, USA.

Krueger, A.B. and J.S.Pischke 1995. A Comparative Analysis of East and West German Labour Markets: Before and After Unifi cation in Freeman, R.B. and F.Katz, eds., Differences and Changes in Wage Structures, Chicago: The University of Chicago Press.

Kertesi, G. and J.Kollo, 2002. Economic Transformation and Revaluation of Human Capital – Hungary, 1986-1999. Research in Labour Economics, vol. 20.

Lubyova, M. and K.Z.Sabirianova 2001. Returns to Human Capital under Economic Transformation: The Cases of Russia and Slovakia. Ekonomicky casopis 49(4), 630-662.

Mankiw, N. G., Romer, D. and Weil, D. N. 1992. A contribution to the empirics of economic growth. Quarterly Journal of Economics 152: 407-37.

Regional Cooperation Council, 2010, Newsletter, vol. 2, OECD 2010: Statistical Annex of the 2010 Development Co-operation Report, http://www.oecd.org/document/9/html

Tuning Educational Structure in Europe, 2010 Tuning Project 2000 – 2004: General Presentation, Brussels www.tempus.gov.mk

Published
2013-04-16