Ставови на студентите од студиската програма Биологија од Факултетот за природни и технички науки за својата практична оспособеност за реализирање на настава по Биологија во деветгодишното основно образование

  • Snezana Stavreva Veselinovska

Abstract

Значаен сегмент во практичното оспособување на студентите – идни наставници, покрај професионалната пракса, секако се и часовите по методика на практичната настава по предметот кој се изучува во училишната настава – т.н практично предавање. Спектарот на знаењата и вештините кои треба студентите – идни наставници да ги поседуваат е широк и комплексен и би требало да се овозможи ефикасно и успешно реализирање на наставата по предметот Биологија. Според педагошко – психолошките предмети кои се изучуваат во текот  на седмиот и осмиот семестар, за нивно професионално оспособување најзначајни се Методика на наставата по Биологија 1 и Методика на наставата по Биологија 2 во четврта година студии.

Целта на овој труд е да се изврши квантитативна анализа на ставовите и мислењата на редовните студенти во четврта година на студиите по Биологија на Факултетот за природни и технички науки при Универзитетот “Гоце Делчев“ во Штип. Анкетирани се 15 студенти, а во истражувањето се користени описни и аналитички методи и резултатите се статистички обработени.

References

Budić, S. i dr. (2008). Didaktičko-metodički aspekti studentske prakse u partnerskim relacijama fakulteta i škola. Novi Sad: Filozofski fakultet – odsek za pedagogiju.

Gajić, O. (2008). Pedagoško-metodička praksa studenata u Evropskom okvir u savremenih obrazovnih koncepata: Didaktičko-metodički aspekti studentske prakse u partnerskim relacijama fakulteta i škola (ur. Budić, S.). Novi Sad: Filozofski fakultet – odsek za pedagogiju.

Gajić, O.Budić, S. (2006). Evropski standardi kvaliteta praktično-pedagoškog osposobljavanja studenata (inostranaiskustva): Zbornik radova Evropske dimenzije promena obrazovnog sistemau Srbiji (ur. оdbor O. Gajić at al.), knj.2. Novi Sad: Filozofski fakultet. 337–348.

F. Buchberger, B. P. Campos, D. Kallos, J. Stephenson. (2000). Green paper on teacher education in Europe – High Quality Teacher Education for High Quality Education and Training, Thematic Network on Teacher Education in Europe. Umeå: Fakultetsnämndenförlärarutbildning.Umeåuniversitet. ISBN 91-973904-0-2.

Jukić, S. (1990). Povezivanje teorije i prakse – pretpostavka za unaprenivanje nastave i didaktičke teorije. Novi Sad: Pedagoška stvarnost, br. 7–8, 276–285.

Jukić, S. (2005). Didaktičko-metodički fragmenti. Vršac: Viša škola za obrazovanje vaspitača – Vrsac.

Kamenov, E. (2006). Odnos teorije i prakse u pripremi budućih vaspitača: Zbornik radova Evropske dimenzije promena obrazovnog sistema u Srbiji (ur. odbor O. Gajić at al.), knj.1. Novi Sad: Filozofski fakultet. 105–119.

Matijević, M. (2007). Znanstvene kompetencije učitelja primarnog obrazovanja: Zbornik.(ured. N. Babić).Осјек:Učiteljski fakultet -Osjek.

Nedeljković, M. (1998). Mesto i uloga vežbaonice u obrazovanju učitelja: Zbornik radova. Metodika– naučna i nastavna disciplina. Jagodina: Učiteljski fakultet u Jagodini.

Vilotijević, M. (1995). Evaluacija didaktičke efikasnosti nastavnog časa, Beograd: Centar za usavršavanje rukovodilaca u obrazovanju.

Published
2014-11-21