Примена на Гордон -Тестот за испитување на музичките способности на учениците во прво одделение (албански наставен јазик) на основните училишта во Тетово

  • Teuta Halimi

Abstract

Во психолошките и музичко-психолошките истражувања како особено важен инструмент најчесто се користи тест. Денес најпознати и најупотребливи се тестовите на американскиот истражувач Едвин Гордон (Еdwin Gordon) – еден од најуспешните научници на полето на музичката едукација. Неговите истражувања кои траеа со децении, донесоа на виделина потврдени резултати кои со голема веродостојност ја објаснуваат музичката надареност. Вториот познат тест на Гордон – „Тестови на елементарното музичко слушање“ – е прв и досега единствен инструмент конструиран за психолошкото испитување на децата од предучилишна и рана училишна возраст.

References

Ангелоска-Галевска, Наташа. Предуслови за појавата на квалитативните истражувања во општествените науки. Скопје

Dhomi, Ajmone. (2000). Metodikë e edukatës muzikore. Prishtinë: Universiteti i Prishtinës

Gordon, Edwin E. (2004). The Aural/Visual Experience of Music Literacy. Chicago: G.I.A. Publications, Inc.

Gordon, Edwin E. (2003). Learning Sequences in Music. Chicago: G.I.A. Publications, Inc.

Gordon, Edwin E. (2002). Developmental and Stabilized Music Aptitudes. Further Evidence of the Duality. Chicago: G.I.A. Publications, Inc.

Gordon, Edwin E. Music Aptitude and Related Tests. An Introduction. Chicago: G.I.A. Publications, Inc.

Gordon, Edwin E. (1986). Designing Objective Research in Music Education. Chicago: G.I.A. Publications, Inc.

Gluvić, Tomislav. (1980). Muzika i dete. Knjazevac: Nota

Коларовска-Гмирја, Викторија. (2008). Детерминанти на музичката култура кај учениците во I одделение на основните училишта во Скопје (докторска дисертација). Скопје: ФМУ

Kolarovska-Gmirja, Viktorija. (2006). Gordon Test in Macedonia.

http://mmc.edu.mk/IRAM/Conferences/XIConf/VKolarovskaXI.pdf

Mirković-Radoš, Ksenija. (1982). Psihologija muzičkih sposobnosti. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva

Mirković-Radoš, Ksenija. (1996). Psihologija muyike. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva

Николоски, Томе. (2001). Статистика во психологијата. Скопје: Универзитет „Св. Кирил и Методиј“ – Филозофски факултет

Оsmani, Qufli. (2003). Psikologjia zhvillimiore. Tetovë: U.SH.T.

Rojko, Pavel. (1982). Psihološke osnove intonacije i ritma. Zagreb: Muzikološki zavod Muzičke akademije

Rojko, Pavel. (1981). Testiranje u muzici. Zagreb: Muzikološki zavod Muzičke akademije

Swanson R. Bessie. (1981). Music in the Education of Children (fourth edition). Belmont, California: Wadsworth Publishing Company

Spahiu, Seniha. (1976). Edukatë muzikore. Prishtinë:Enti i teksteve dhe i mjeteve mësimore të Kopsovës

Smiljanić, Vera. (1981). Razvojna psihologija. Beograd: Savez drustava psihologa Srbije

Smiljanić, Vera, Ivan Tolićić. (1981). Dećja psihologija. Beograd: Zavod za uzbenike i nastavna sredstva

Vasilević, Zorislava, M. (2000). Metodika muzičke pismenosti. Beograd

Zajazi, Tahir. (1997). Pedagogjija e arsimit I. Shkup: Logos – A

Published
2013-05-27