Музичкиот развој и улогата на музичкото образование кај децата до 10-годишна возраст

  • Milica Skarik

Abstract

Музичкиот развој започнува пред раѓањето. Нервните клетки на внатрешното уво кај фетусот започнуваат да функционираат во петтиот или шестиот месец од мајчината бременост. Со слушање на чукањето на мајчиното срце фетусот го развива чувството за ритам. Околу седмиот месец фетусот ги перципира надворешните звучни стимули. Кога детето ќе се роди, тоа веќе поседува одредено акустичко искуство. Одредени истражувања (Feijoo, 1981; Satt, 1984; Hepper, 1991) покажуваат дека бебињата ги препознаваат мелодиите кои ги слушале во текот на два месеца пред нивното раѓање. Резултатите од овие и други истражувања придонесоа за појава на носачи на звук наменети специјално за бремени жени, за кои се претпоставува дека позитивно влијаат врз развојот на фетусот.

References

Bastian, H. B. (2000). Kinder optimal fördern – mit Musik. Schott Musik.

Collier-Slone, K. (1991). The psychology of humanistic life education: A longitudinal study. Необјавена докторска дисертација, Union Institute, Cincinnati.

Feijoo, J. (1981). Le foetus Pierre et le loup: Ou une approche originale de l’audition prenatale humaine. Во E. Herbinet & M. C. Busnel (Eds.), L’aube des Sens (стр. 192-209). Paris: Stock.

Gordon, Е. (1987). The nature, description, measurment, and evaluation of music aptitudes. Chicago: GIA.

Hepper, P. G. (1991). An examination of foetal learning before and after birth. Irish Journal of Psychology, 12, 95-107.

Kelley, L., & Sutton-Smith, B. (1987). A study of infant musical productivity.

Во J. C. Perry, I. W. Peery, & T. W. Draper (Eds.), Music and child development ( стр. 35-53). New York: Springer-Verlag.

LeBlanc, A. (1991). Effect of maturation/age on music listening preference: A review of literature. Труд изложен на The Ninth National Symposium on Research in Music Behavior, Cannon Beach, OR.

Satt, B. J. (1984). An investigation into the acoustical induction of intrauterine learning. Необјавена докторска дисертација, University of California, Los Angeles.

Published
2013-04-15