Улогата на семејството, наставникот по музичко образование и учебникот во откривање и поттикнување на музички талентирани ученици
Abstract
Музиката преку своите изразни средства силно влијае врз развојните способности на детето уште од најмала возраст. Педагозите, психолозите и музичарите чии истражувања се поврзани со музичката надареност на учениците често ги користат термините: музикалност, музички способности, музички талент.
Под музикалност најчесто се подразбира способност за реагирање на музиката, чувство за естетска и афективна вредност на музиката, како и способност за разбирање, доживување и вреднување на музиката (Požgaj,ј, 1988). Музикалноста како и останатите физички и психички својства кај сите деца не се развива подеднакво.References
Gradić, R. Letić, M. (2008). Porodica kao faktor podsticanja darovitosti, Zbornik radova br.14, Vršac, Visoka škola strukovih studija za obrazovanje vaspitanja, 184-197
ЗАКОН ЗА ОСНОВНОТО ОБРАЗОВАНИЕ (2008). Службен весник на Република Македонија број 103 од 19. 08.2008 година. Прочитано на 24 декември 2009. ww.mon.gov.mk
Којов - Буквић, И. (1989). Методика наставе музичког васпитања. Београд. Завод за уџбенике и наставна средства
Коларовска-Гмирја, В. (1998). Проблеми на почетната музичка настава и нивнот одраз во учебниците за почетното музичко воспитание и образование во Република Македонија (По Втората светска војна), (магистерски труд, ракопис), Скопје, ФМУ
Koren, I. (1990). Nastavnik i nadareni učenici. Beograd. Arhimedes
Министерство за образование и наука, Биро за развој на образованието. (2007). КОНЦЕПЦИЈА за деветгодишно основно образоваие и воспитание. Скопје
Плавша, Д. (1961). Моје дете и музика. Београд. Народна књига
Požgaj, J. (1988). Metodika nastave glazbene kulture u osnovnoj školi. Zagreb. Školska knjiga
Požgaj, J. (1975). Metodika glazbenog odgoja u osnovnoj skoli. Zagreb. Prosvjetni sabor Hrvatske