Употребата на концептуалната метафора како промотор на вести во насловите на македонските и американските весници
Abstract
Фигуративниот јазик е сè позастапен во весниците и јазикот на новинарите. Најавите на вести на насловните страни, насловите на статиите во весниците и магазините се преполни со метафорични изрази кои им го привлекуваат вниманието на слушателите и читателите и ги тераат да читаат меѓу редови за да ја разберат информацијата која треба да се пренесе. Во овој труд се обработува концептуалната метафора, нејзината употреба во насловите на македонските и англиските весници за промовирање на вести, со што ќе се нагласи дека играта со зборовите преку која се создаваат метафори го збогатуваат јазикот и изразувањето на новинарите во весниците на двете култури. Концептуална метафора уште се нарекува и „метафора од аспект на когнитивната лингвистика“(Lakoff & Johnson, 1980). Според оваа идеја метафората не се разгледува само од аспект на класичната теорија според која метафората е творба на јазична употреба, туку и од аспект на современата теорија според која метафората се поврзува со значењето и разбирањето на концептите т.е. со помош на истата концептите се објаснуваат и стануваат разбирливи за зборувачите на еден јазик.
Клучни зборови: концептуална метафора, метафората во насловите на весниците, промотор на вести, македонски весници, американски весници, употреба, значење.References
Barton, Ellen. 2004. Linguistic discourse analysis: How the language in texts works. In Charles Bazerman & Paul Prior (eds.), What writing does and how it does it: An introduction to analyzing texts and textual practices, 57–82. London: Routledge.
Gibbs, Raymond. 1994. The Poetics of Mind. Cambridge: Cambridge University Press.
Gibbs, Raymond W. 1999. Taking metaphor out of our heads and putting it into the cultural world. In Raymond W. Gibbs & Gerard J. Steen (eds.), Metaphor in cognitive linguistics, 145–166. Amsterdam: John Benjamins.
Kövecses, Zoltán. 2005. Metaphor in Culture: Universality and Variation. Cambridge: Cambridge University Press
Lakoff, George & Mark Johnson. 1980. Metaphors we live by. Chicago: The University of Chicago Press.
Shie, Jian-Shiung. (2012). Conceptual metaphor as a news-story promoter: The cases of ENL and EIL headlines, 1-21