Употребата на концептуалната метафора како промотор на вести во насловите на македонските и американските весници

Authors

  • Monika Cenova Faculty of Philology, Goce Delcev University, Stip

Abstract

Фигуративниот јазик е сè позастапен во весниците и јазикот на новинарите. Најавите на вести на насловните страни, насловите на статиите во весниците и магазините се преполни со метафорични изрази кои им го привлекуваат вниманието на  слушателите и читателите и ги тераат да читаат меѓу редови за да ја разберат информацијата која треба да се пренесе. Во овој труд се обработува концептуалната метафора, нејзината употреба во насловите на македонските и англиските весници за промовирање на вести, со што ќе се нагласи дека играта со зборовите преку која се создаваат метафори го збогатуваат јазикот и изразувањето на новинарите во весниците на двете култури. Концептуална метафора уште се нарекува и „метафора од аспект на когнитивната лингвистика“(Lakoff & Johnson, 1980). Според оваа идеја метафората не се разгледува само од аспект на класичната теорија според која метафората е творба на јазична употреба, туку и од аспект на современата теорија според која метафората се поврзува со значењето и разбирањето на концептите т.е. со помош на истата концептите се објаснуваат и стануваат разбирливи за зборувачите на еден јазик.

Клучни зборови: концептуална метафора, метафората во насловите на весниците, промотор на вести, македонски весници, американски весници, употреба, значење.

Author Biography

  • Monika Cenova, Faculty of Philology, Goce Delcev University, Stip

    Intern at the department of English language and literature.

Downloads

Published

2015-06-29

Most read articles by the same author(s)