Значењето на мотивацијата во музичко воспитно – образовниот процес
Abstract
Мотивација претставува насочување на човечката активност кон одредена посакувана цел со помош на мотиви. Мотивацијата има големо влијание на човековата активност. Интензитетот, активноста, стабилноста, напредувањето на индивидуата во работниот однос во најголем дел зависи од мотивацијата. Мотивацијата има големо влијание во формирање на знаењето, постапката и вештините.
Мотивацијата е теоретски поим кој објаснува, зашто луѓето (животните) избрале начин на однесување во една одредена ситуација, како на пример зошто сакаме повеќе да танцуваме, отколку да работиме, или пак повеќе да седиме отколку да вежбаме. Можеме да претпоставиме дека нашиот организам е неподвижен се додека еден мотив не започне да делува.References
"Music Teacher Education," in The New Handbook of Research on Music Teaching and Learning: A Project of the Music Educators National Conference, British Journal of Music Education, (April 18, 2002) Oxford University Press, USA
Markovic – Rados, K. (1982) Psihologija muzickih sposobnosti. Beograd: Zavod za udzbenike
Paul, G. Salomon, Robert, G. Meyer. (1992). Motes from the green room: coping with stress and anxiety in musical performance. New York: Maxwell Macmillan International
Pesek, A., Cagran, B. (2010). Terapetski vidiki glazbene zgoje. Muzikoloski zbornik, Ljubljana
Rajko, P. (1981) Testiranje u muzici. Zagreb: Muzikoloski zavod Muzicke akademije
Rotar Pance, B. (2006). Motivacija- Ključ h glasbi. Nova Gorica: Educa
Rotar Pance, B. (1995). Notrajna in zunajna motivacija v glasbenem izobraževanju. Vzgoja in izobraževanje
Habe, K. (2001). Različni načini obvladovanja treme. Glasba v šoli. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo
Horvat, L. Magajna, L. (1987). Razvojna psihologija. Ljubljana: Državna založba Slovenije
Трајкова - Стаменкова, В. (1995). Психологија. Скопје: УКИМ