КАРАКТЕРИСТИКИ И ОТКРИВАЊЕ НА ДЕЦА И АДОЛЕСЦЕНТИТЕ СО ПОТЕШКОТИИ ВО УЧЕЊЕТО
Abstract
Во овој труд ѓи представуваме карактеристиките на однесувањето на учениците со специфични проблеми во учењето. Во главниот дел го опишуваме случајот на ученик од основното училиште Хинка Смрекарја во Љубљана, Р. Словенија. Проблемите кај детето ѓи анализиравме со помош на два прашалници со цел да направоме компарација помеѓу анализата со два прашалници. Со цел да ја диференцираме наставата сакавме да го анализираме однесувањето на ученикот и потешкотиите со кои се соочува во наставата. За анализа употребивме два прашалници од областа на специфичните потешкотии во учењето кои ни помагаат да се разјаснат теоретските појдовни точки. Во емпириската работа користевме квалитативен пристап. Користевме два истражувачки методи за да добијеме податоци за анализана ученикот според прашалниците. Овие две методи се: методот на набљудување и методот на студија на случај. Користејќи ја оваа методологија и избраните методи, успеавме да утврдаме дека ученикот има специфични проблеми во областа на размислувањето, вниманието, концентрацијата, ориентацијата, моторните проблеми и проблемите со меморијата. Двата прашалници на крајот дадоа потполно исти резултати. Од теоретската и емпириската работа, констатиравме дека ученикот има специфични потешкотии во учењето кои доаѓаат од неврофизиолошки и невропсихолошки причини.
Downloads
References
• Kavkler, M. (2006). Otroci in mladostniki s specifičnimi učnimi težavami na – spodbujanje, podpiranje in učinkovita pomoč : zbornik prispevkov. Ljubljana : Društvo Bravo – društvo za pomoč otrokom in mladostnikom s specifičnimi učnimi težavami.
• Košak Babudar, M. (2011). UČENCI z učnimi težavami : pomoč in podpora. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
• Maganja, L.(2008). Učne težave v osnovni šoli : problemi, perspektive, priporočila. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
• Maganja, L. (2008). Učne težave v osnovni šoli : koncept dela. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
• Magajnja, L. (2011). Učenci z učnimi težavami. Prepoznavanje in diagnostično ocenjevanje.
Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
• Ysseldyke, J. E. in Algozzune, B. (2006). Teacing students with learning disabilities: a practical guide for every teacher