ДИЗАЈНИРАЊЕ НА ПРОГРАМИ И СОДРЖИНИ ЗА СОРАБОТКА МЕЃУ ОБРАЗОВНИТЕ, КУЛТУРНИТЕ И ДРУГИ ИНСТИТУЦИИ
Abstract
Овој истражувачки труд го истражува развојот на сеопфатна наставна програма Одисеја во Вселената“, исцртувајќи траекторија што ги спојува интердисциплинарните домени кои ги опфаќа вселенското истражување, астрофизиката и вселенските науки. Навлегувајќи во потенцијалната синергија помеѓу образовните институции, културните установи како планетариумите и поврзаните организации, оваа студија се обидува да ја поттикне ефикасноста на вселенското образование и ангажирањето до нови небесни височини. Историско-теорискиот дел ја разгледува еволуцијата на вселенското образование, постојните теоретски рамки и го идентификува истражувачкиот проблем. Во аналитичко-експерименталниот дел се претставени оригинални наоди од истражувањето, податоци и опсервации кои произлегуваат од имплементацијата на дизајнираната наставна програма. Проспективниот дел ги прикажува потенцијалните решенија за предизвиците идентификувани претходно и го предвидува идниот развој на вселенското образование што може да се развива во наредните години. Заклучокот ги сумира наодите на трудот и ја нагласува важноста на заедничките иницијативи за промовирање на вселенската писменост и поттикнување чувство на космичка љубопитност.
Downloads
References
• George, Martin (2005) PLANETARIAN. Journal of the international Planetarium Society, Vol.34, No.3
• Hayes, Denis (2017) Oснови на наставата во основното образование. Национална и универзитетска библиотека “Св. Климент Охридски’’, Скопје
• Irwin, Alan (1995) Citizen Science: A Study of People, Expertise, and Sustainable Development. Taylor & Francis Ltd
• Maurrasse, David (2001) Beyond the Campus: How Colleges and Universities Form Partnerships with their Communities. Routledge
• Tyler, Ralph (1949) Basic Principles of Curriculum and Instruction. University of Chicago Press
• Weintraub, David (2006) Is Pluto a Planet?: A Historical Journey through the Solar System. Princeton University Press