ЗА ЗНАЧЕЊЕТО НА ПРЕДУЧИЛИШНОТО ВОПИТАНИЕ И ОБРАЗОВАНИЕ ВО ПОТТИКНУВАЊЕТО НА СОЦИОЕМОЦИОНАЛНИОТ РАЗВОЈ НА ДЕТЕТО

  • Марија Арсова
Keywords: предучилишно образование, емотивни, социјални вештини, методи, игри

Abstract

Трудот "Развој на емотивни и социјални вештини во предучилишното образование: Педагошки аспекти и современи методи" ја истражува значајноста на раниот развој на емоционалната интелигенција и социјалните вештини кај децата. Воведот нагласува дека предучилишното образование игра клучна улогa во поддршката на социјалниот и емотивниот развој, кој е основа за идниот успех. Теоретските основи се засновани на пристапите на Жан Пијаже, Лев Виготски и Ерик Ериксон, кои ја истакнуваат важноста на социјалната интеракција и поддршката во развојот. Методите за развој на овие вештини вклучуваат игри, групни активности и инклузијата на семејството, што потврдуваат позитивен ефект врз емоционалната зрелост на децата. Практични примери од Монтесори и Реџио Емилија методологиите покажуваат дека индивидуализираниот пристап и креативноста поттикнуваат развој на социјалните вештини. Заклучокот истакнува дека предучилишното образование е клучно за идниот успех на децата, со препорака за дополнителни истражувања во интеграцијата на овие методи во локалните контексти.

Downloads

Download data is not yet available.

References

• Brophy, J., & Good, T. (1986). Teacher Behavior and Student Achievement. Educational Leadership
• Edwards, C., Gandini, L., & Forman, G. (1998). The Hundred Languages of Children: The Reggio Emilia Approach. Ablex Publishing
• Epstein, J. L. (2001). School, Family, and Community Partnerships: Preparing Educators and Improving Schools. Westview Press
• Erikson, E. H. (1950). Childhood and Society. Norton
• Goleman, D. (1995). Emotional Intelligence. Bantam Books
• Maleš, D. Stričević, I. (1996). Druženje djece i odraslih. Zagreb:Školska knjiga.
• Miljak, A. (1996). Humanistički pristup teoriji i praksi predškolskog odgoja. - model. Zagreb: Izor.Persora.
• МТСП. (2014). Програма за рано учење и развој. Скопје:Сл.в. на РМ, бр.46 од 06.03.2014
• Montessori, M. (1967). The Discovery of the Child. Ballantine Books
• Piaget, J. (1954). The Construction of Reality in the Child. Basic Books
• Shonkoff, J. P., & Phillips, D. A. (2000). From Neurons to Neighborhoods: The Science of Early Childhood Development. National Academy Press
• Smilansky, S. (1968). The Effects of Sociodramatic Play on Disadvantaged Preschool Children. Wiley
• Vygotsky, L. S. (1978). Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. Harvard University Press
• Šagud, M., Petrović-Sočo, B. (2001). Simbolička igra predškolskog djeteta u institucijskom kontekstu. Napredak. Vol. 142, No.1, стр. 61-70.
• Shapiro, L. E. (1997). Kako razviti emocionalnu inteligenciju djeteta, Zagreb: Mozaik knjiga.
Published
2024-11-07