Значење на истражувањето на пазарот за креирање на ефективни стратегии на работење
Abstract
„Благословени се тие кои размислуваат на долг рок“. На пазарот, во турбулентното и променливо бизнис опкружување, секојдневното менаџирање на работењето е невозможно да биде ефективно и ефикасно имплементирано, доколку е непознато и не се следи во секое време она што другите „играчи“ од нашата или слична област на делување го прават. Истражувањето на пазарот е алатка на маркетинг-менаџментот која го креира конкурентниот „разузнавачки систем“ преку идентификација и собирање на значајни податоци, организација на нивната анализа и примена на информациите во донесувањето на специфични маркетинг одлуки, што ѝ овозможува на организацијата да ја креира деловната и маркетинг стратегијата и да ги реализира поставените цели. Најголемиот дел од компаниите во Р. Македонија не го користат истражувањето на пазарот пред создавање на нивните деловни стратегии, а само неколку од нив го употребуваат истражувањето на пазарот во текот на нивното работење. И, каде да бараме одговори?Downloads
References
“The Financial Development Report 2008”, World economic Forum, Geneva, Switzerland, World economic Forum USA Inc., NY, USA, 2008.
J. Williams, CIM REVISION CARDS, “Marketing research and Information”, Elsevier Ltd., 2004.
Joseph F. Hair Jr. – Louisiana state University, Robert P. Bush – The University of Memphis, David J. Ortinau – University of South Florida, “Marketing Research Within a Changing Information Environment”, McGraw – Hill Companies, Inc. US, 2003.
Joseph L. Bower, Clark G. Gilbert, “From resource Allocation to Strategy”, Oxford University Press Inc., NY, USA, 2005.
K.A. Nordstrom, J. Riderstrale, “Funky Business”, Book House Publishing AB, Stockholm 2002.
Michael E. Porter – Harvard University, Klaus Schwab – World Economic Forum, “The global Competitiveness Report 2008 - 2009”, World Economic Forum, Geneva, Switzerland 2008.
Paul Hague, “A Practical Guide To Market Research”, B2B International, Grosvenor House Publishing Ltd., UK, 2006.
Paul W. Farris, Neil T. Bendle, Phillip E. Pfeifer, David J. Reibstein, “Marketing Metrics – The Defi nitive Guide to Measuring Marketing Performance”, 2nd. Edition, Pearson Education, Inc., 2010.
Philip Kotler, Gary Armstrong, Jon Saunders, Veronica Wong, “Principles of Marketing”, 3rd European Edition, Pearson Education, 2003.
Митре Стојановски, „Меѓународен маркетинг“, Скопје, 2007.
Снежана Р. Јовановска, Бошко Јаќовски, „Маркетинг - 8 издание“, Економски факултет, Скопје, 2007.