ПРИМЕНА НА МОДЕЛИ ЗА УТВРДУВАЊЕ НА КОНКУРЕНТСКАТА ПОЗИЦИЈА НА ПРЕТПРИЈАТИЈАТА НА ПАЗАРОТ

  • Tamara Jovanov-Marjanova
  • Ljupco Davcev
Keywords: модел, VRIO, конкурентска пазарна позиција

Abstract

Разликите во профитабилноста најчесто се зголемуваат поради
поседувањето на посебна стратегиска положба на пазарот, односно
поради конкурирањето преку единственост. Овoј факт го потврдува и
гуруто на бизнис стратегијата, Porter (2008), според кој настапувањето
на пазарот со цел да се биде единствен е поиздржано од конкурирањето
со цел да се биде најдобар. Единственоста на пазарот треба да се воведе
во умот на потрошувачот преку соодветна конкурентска позиција. Често,
во многу од индустриските гранки конкурентската позиција на домашните
претпријатија е на едно незавидно ниво, поради грешките кои ги прават
во стратегијата. Во овој труд се нуди значајна аналитичка рамка за развој
на стратегија и пазарна позиција на ниво на секој индивидуален бизнис,
позната како VRIO аналитичка рамка за анализа на стратегиските бизнис
единици.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aldag, R. J. and. Stearns, T. M. (1987), „Management“, South – Western
Publishing Co., Cincinnati
Bain & Company guide (2010), “Management Tools: Core Competencies”,
[Интернет] Достапно на: http://www.bain.com/publications/articles/
management-tools-2011-core-competencies.aspx (Посетено на 14 мај
2012)
Baines, P., Fill, C. and Page, K. (2008)„Marketing”, Oxford University Press,
NY, p.216
Barney, J. B. (2002), “Gaining and Sustaining Competitive Advantage”, 2nd
Ed., NJ, Prentice Hall, pp. 159-172
Baron, R. A. and Shane, A. S. (2005), “Entrepreneurship: A Process with
Perspective”, South – Western, Ohio, p.84
Hamel, G. and Prahalad, S. K. (1994), “Competing for the Future”, Harvard
Business School Press, p. 202-207
Kotler P., Keller K.L., (2009), “Marketing Management”, 13th Edition, Pearson
Education, Inc., Prentice Hall, p.300.
Paley, N., (2007). “The Marketing Strategy Desktop Guide”, UK: Thorodood
Publishing.
Paul Baines, Chris Fill and Kelly Page, „Marketing”, Oxford University Press,
NY, 2008, p.216.
Peter, J. P. and Olson, J. C. (2008), “Consumer Behavior and Marketing
Strategy”, 8th ed., The McGraw-Hill Companies, Inc.
Wheelen, T. L. and Hunger, D. J. (2011), “Esentials of Strategic Management”,
Prentice Hall, p.25
Wheelen, T. L. and Hunger, D. J. (2012), “Strategic Management and Business
Policy: Toward Global Sustainability”, 13th Ed., Pearson Education Inc.
Published
2020-12-09
How to Cite
Jovanov-Marjanova, T., & Davcev, L. (2020). ПРИМЕНА НА МОДЕЛИ ЗА УТВРДУВАЊЕ НА КОНКУРЕНТСКАТА ПОЗИЦИЈА НА ПРЕТПРИЈАТИЈАТА НА ПАЗАРОТ. Yearbook - Faculty of Economics, 5(1), 165-171. Retrieved from https://js.ugd.edu.mk/index.php/YFE/article/view/3820

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>