Музичките изразни средства и нивните особености во делото „Пасакаља“ за еден херој од композиторот Томислав Зографски (1934-2000)
Abstract
Композиторот Томислав Зографски е основоположник на неокласичната школа во Македонија. Тој во своите дела постигнува совршен баланс на старите традиции и современите музички текови. Творештвото на Т. Зографски содржи 142 опуса кои опфаќаат широк жанровски дијапазон. Во него се содржани: вокално-инструментална, оркестарска, хорска, камерна и филмска музика. Тој, во целиот творечки опус се придржува до своите принципи кои ги прифатил уште во студентските денови. Најголемо влијание врз неговото музичко дејствие имале Ј.С.Бах, И.Стравински и „полската школа“. Под ова влијание тој во своите дела често користи конструктивни принципи на барок и рана класика, афирмирајќи реставраторски однос на изразните можности на минатите стилови (Ралева 2004).
References
Бужаровски, Димитрије. (1995). Увод во анализата на музичкото дело. Скопје: УКИМ/ФМУ
Голабовски, Сотир.(1999). Историја на македонската музика. Скопје, Просветно дело
Манчев, Томе. (2001). Движењето – суштински елемент кај симфониското творештво. Скопје: СОКОМ
Ралева, Жанина.(2004). Музиката на почвата на Македонија од Атанас Бадев до денес. Скопје: МАНУ
Skovran,Dušan&Peričić,Vlastimir. (1991). Nauka o muzičkim oblicima. Beograd, FMU
Стојанов, Пенчо. (1993). Музикален анализ. Софија: МУЗИКА
Велковска-Трајановска, Валентина (2006): „Присутноста, употребата и улогата на музичките инструменти во дел од оркестарското творештво на Томислав Зографски“. Скопје. ФМУ/магистерски труд
Коларовски, Гоце. Mузички форми на ФМУ Скопје. ФМУ (интерна скрипта)
http://mmc.edu.mk/IRAM/Conferences/XVIIConf/ConferenceProgram.html прочитано на 6 јуни 2011 г.
http://www.scribd.com/doc/24540780/Makedonska-enciklopedija-Kniga-1 стр.557 прочитано на 12 јули 2011 г.
http://mmc.edu.mk/Londonconfe/Zanina.htm прочитано на 10 јули 2011 г.
http://www.scribd.com/doc/18001464/IRE-O-MODUSIMA Прочитано на 6
мај 2011 г.