Интерперсоналните односи како индикатори за педагошката клима во училиштето и одделението
Abstract
Интерперсоналните односи имаат значајна улога во животот на секој човек. Сите ние зависиме од другите во поглед на разбирање, информација, охрабрување и многу други видови на пораки кои влијаат на нашата претстава за нас и ни помагаат да откриеме што другите очекуваат од нас.Интерперсоналните односи и нивното формирање значајно влијаат на воспитниот процес. Нивното неправилно формирање води до воспитни тешкотии, а подоцна и до психоневроза. Затоа треба да им се посвети посебно внимание во воспитно-образовниот процес. Целта на трудот е да се укаже на значењето на интерперсоналните односи кои се формираат меѓу главните учесници во воспитно-образовниот процес и нивното влијание врз формирањето на позитивна и поттикнувачка одделенска клима. Истовремено ја акцентира и улогата на настaвникот во формирањето на интерперсонaлните односи. Тој во својата секојдневна работа треба да се труди да создава атмосфера на доверба меѓу возрасен и дете, и во тој однос да внесе топлина, љубов и култура на однесување.
References
Amar-Strugo, L., School/ Classroom Climate, Retrieved from: http://go2lily. com/Documents/School%20classroom%20climate.pdf
Bojanović, R. (1988). Psihologija međuljudskih odnosa, Beograd: Naucna knjiga
Bratanić, M. (1993). Mikropedagogija, Zagreb: Školska knjiga
Havelka, N. (1996), Psihologija međuljudskih odnosa u obrazovanju, CURO,Beograd: Ućiteljski fakultet
Krnjajić, S., (2002). Socijalni odnosi i obrazovanje. Beograd: Institut za pedagoška istraživanja
Pedagoška enciklopedija (1989). Beograd (etc), ZZUINS (etc).
Ристевска, С., (1998). Односот на наставникот кон личноста на ученикот, Скопје: Педагошки завод на Македонија
Rot, N. (1978). Socijalna interakcija (komuinikacija, opžanje osoba, naklonost i nenaklonost), Beograd: Društvo psihologa SR Srbije
Сивевска, Д. (2012). Емоционалната клима и однесувањето на учениците во училиштето, необјавена докторска дисертација. Скопје: Филозофски факултет, УКИМ