Рихард Штраус - аспекти на оркестарскиот јазик и симфониската поема “Дон Кихот”
Abstract
Со своето творештво Рихард Штраус се вбројува меѓу композиторите кои ја насочуваат и ја надградуваат оркестарската музика. Сите симфониски поеми, но и опери кои Штраус ги напишал претставуваат исклучителни примери на оркестарско мајсторство кои за неговите години претставувале чекор во развивањето на оркестарот и неговите интерпретациски можности.References
Andreis, Ј. (1966). Povjest glazbe. Zagreb: Skolska knjiga
Берлоз, Х., Р. Штраус. (1972). Большой трактат о современной инструментровке и оркестровке. II дела. Москва: Музика
Bekker, P. (1963). The orchestra. New York: W.W. Norton @ company.INC
Blomled, E. (1954). Grove’s Dictionary of music and musicians, V edition, Vol.8, London
Бужаровски, Д. (1989). Историја на естетиката на музиката. Скопје: Факултет за музичка уметност
Despic, D. (1979). Muzicki instrumenti. Beograd: Univerzitet umetnosti
Difurk(red), N. (1982). Muzika. Beograd: Vuk Karadzic
Kennedy, M. (1998). The Oxford dictionary of Music, revised edition. New York: Oxford university press
Кукудов, С. (1943). Рихард Штраус. Музикална библиотека
Манчев, Т. (2001). Движењето суштински елемент кај симфониското творештво. Скопје: СОКОМ
Newman, E. (1905). Musical studies, Richard Strauss and the music of the future. London: John Lane
Ролан, Р. (1960). Рихард Штраус и Ромен Ролан. Москва: Государственное музикальное издательство
Сјоран, Е. (1996). Огледи за распаѓањето. Скопје: Култура
Стаикова, Л. (1943). Рихард Штраус – симдонични поеми. Софија: Музикална библиотека
Стојанов, П. (1993). Музикален анализ, I дел. Софија: Музика
Ulrich, H. (1966). Symphonic music, Columbia university press, New York