ПРИМЕНА НА WEB-АНИМАЦИЈА ВО НАСТАВАТА ПО БИОЛОГИЈА И ПОТТИКНУВАЊЕ НА МИСЛОВНИТЕ СПОСОБНОСТИ КАЈ УЧЕНИЦИТЕ ВО ПРОЦЕСОТ НА УСВОЈУВАЊЕ НА БИОЛОШКИТЕ ПОИМИ

  • Снежана Ставрева Веселиновска
Keywords: модерно образование, настава по биологија, веб-анимација, мисловен процес, високо ниво на размислување

Abstract

Модерното општество носи неоспорни промени во секој аспект од човековото живеење, а еден од најважните аспекти е образованието. Добро подготвени ученици се основа за здраво, напредно општество. Модернизацијата на образованието во Република Македонија во форма на компјутер за секое дете овозможува примена на нови, иновативни методи во целокупната настава. Истото важи и за наставата по биологија, каде употребата на веб-анимација може значително да ја олесни наставата и да овозможи полесно предавање на комплексните наставни содржини. Со соодветна примена на веб- анимацијата може да се постигнат значителни резултати во поглед на поттикнување на мисловните процеси кај учениците, развивање на креативноста и поттикнувањето на љубовта кон природните науки, имено кон биологијата. Веб-анимацијата е моќна алатка, која, ако се примени правилно, може да донесе многу бенефити за учениците и да помогне при визуелизацијата на комплексните биолошки процеси. Постојат голем број на квалитетни, детални анимации кои носат голем потенцијал за подобрување на наставата по биологија.

Downloads

Download data is not yet available.

References

[1] Веселиновска, С., Поттикнување на мисловните активности и креативноста на учениците во процесот на нивното активно вклучување во наставата по природни науки, Факултет за образовни науки, Универзитет „Гоце Делчев“,
Штип
[2] Цацков, К., Јованова-Митковска, С., Методика на Наставата по Природа и Наставата по Општество, Универзитет „Гоце Делчев“ Штип, 2013, стр. 124
[3] Pinsky, L., Wipf, J., A Picture is Worth a Thousand Words, PMC, 2000 (достапно на интернет на https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1495618/)
[4] International Journal of Information and Education Technology, Vol. 3, No. 3, June 2013, 286-289 (достапно на интернет на: http://www.ijiet.org/papers/282- JR112.pdf)
[5] 8th Conference on Informatics and Information Technology with International Participation (CIIT 2011), 177-181, (достапно на интернет на: http://ciit.finki. ukim.mk/data/papers/8CiiT/8CiiT-38.pdf)
[6] Lowe, R.K. (2004). Interrogation of a dynamic visualization during learning. Learning and Instruction, 14, 257-274.
[7] Pruneski, J., Donovan, S., The use of animations in undergraduate biology education: Going beyond the content, University of Pittsburg, Pittsburg, PA, 2011 (достапно на интернет на: http://www.pitt.edu/~sdonovan/lab/products/ POGIL%20animation%20poster2.pdf)
[8] О’Day, D., The Value of Animations in Biology Teaching: A Study of Long- Term Memory Retention, PMC, 2007 (достапно на интернет на: https://www. ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1964525/)
[9] Stith, B, J., Use of Animation in Teaching Cell Biology, Cell Biol Educ, 2004, 3:181-188 (достапно на интернет на: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/ articles/PMC520841/)
[10] McClean P., Johnson C., Rogers R., Daniels L., Reber J., Slater B. M., Terpstra J., White A., Molecular and cellular biology animations: Development and Impact on Student Learning, Cell Biol Educ. 2005; 4:169-179 (достапно на интернет на: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1103718/)
Published
2024-06-07