СОРАБОТКА, ПАРТНЕРСТВО ПОМЕЃУ ВОСПИТНО - ОБРАЗОВНИТЕ ИНСТИТУЦИИ
Abstract
Позната девиза „цело е кога има сѐ“, „сѐ со сѐ е поврзано, испреплетено“, упатува на меѓусебната поврзаност на се што постои во современото, модерно општество во кое живееме. Индивидуата, институциите, иако навидум се целовити, единствени, не можат да опстојуваат независно еден од друг, делуваат заеднички, во насока на остварување на една заедничка цел, квалитетен личен, општествен развој. Во тоа општествено битисување, опстојуваат, се развиваат, даваат свој придонес и образовните институции. Образованието е темелот, клучната алка од која зависи понатамошниот општествен развој. Oбразовните институции, имплементатори ан обарзовниот процес, не можат да опстојуваат самостојно, независно едни од други. Истите се постојано упатени, на соработка, партнерство, не само во рамки на одделните потсистеми на образование, системот на образование како целина, но и на сите други институции на локално, државно, па и меѓународно ниво, чија цел е квалитетна едукација на сегашните и идни генерации. Токму таа нивна поврзаност, нивна соработка, е нитката која ги движи напред на патот кон успехот. Во трудот е елаборирано прашањето на соработката, различните форми низ кои истата се пројавува, бенефитите од неа, со посебен акцент на соработката помеу факултетите за едукација на наставен кадар и образовните институции.
Downloads
References
• Buljubašić-Kuzmanović, V. (2015). Suradnja i/ili partnerstvo obitelji i odgojno-obrazovne ustanove Nova paradigma: obiteljska angažiranost umjesto roditeljske uključenosti, Zbornik sažetaka plenarnih izlaganja i priopćenja: Partnerstvo u odgoju i obrazovanju Znanstveno-stručni skup, најдено на 12.08.2023 год., на https://www.ffos.unios.hr/download/zbornik-plenarnih-izlaganja-i- priopcenja.pdf
• Ervin, S., (2011). The Relationship Between Teacher Collaboration and Student Achievement, University of Southern Mississippi, најдено на 13.08.2023 год на: https://core.ac.uk/download/pdf/301298964.pdf
• Fullan, M. G., & Hargreaves, A. (1991). What's worth fighting for? Working together for your school. The Regional Laboratory for Educational Improvement of the Northeast & Islands 300 Brickstone Square, Suite 900, Andover, MA 01810
• Handscomb, G., Gu, Q. & Varley, M. (2014). School-University Partnerships: Fulfilling the Potential. Literature Review. National Coordinating Centre for Public Engagement, 14.08.2023 год на https://discovery.ucl.ac.uk/id/eprint/10065168/1/Handscomb_et_al_2014_schools_university_partner ships_literature_review_final.pdf
• Livazovi, G, (2015). Socijalne i pedagoške odrednice partnerstva u odgoju i obrazovanju, Zbornik sažetaka plenarnih izlaganja i priopćenja: Partnerstvo u odgoju i obrazovanju Znanstveno- stručni skup, 14.08.2023 год на на https://www.ffos.unios.hr/download/zbornik-plenarnih-izlaganja- i-priopcenja.pdf
• Little, J.W. (1990) The persistence of privacy: autonomy and initiative in teachers professionals relations. Teach. College Record 91, 509-536, достапно на: https://www.scirp.org/(S(351jmbntvnsjt1aadkposzje))/reference/ReferencesPapers.aspx?ReferenceID
=1385131
• Montiel-Overall, P. (2005). Toward a theory of collaboration for teachers and librarians. School Library Media Research, 8, достапно 13.08.2023 год на на: https://www.ala.org/aasl/sites/ala.org.aasl/files/content/aaslpubsandjournals/slr/vol8/SLMR_Theoryof Collaboration_V8.pdf
• Vu Thi Mai Huong, Nguyen Thi Thanh Tung, Tieu Thi My Hong, Duong Hai Hung (2020). Partnerships Between Teacher Education Universities And Schools In Practicum To Train Pre- Service Teachers Of Vietnam, најдено на 14.08.2023 год, достапно на https://doi.org/10.5430/ijhe.v9n5p134