НЕКОИ СТРАТЕГИИ ЗА РАЗВОЈ НА ПОЧЕТНИ МАТЕМАТИЧКИ ПОИМИ

  • Снежана Јованова - Митковска
Keywords: дете, воспитувач, учење, поучување, математика, постапка

Abstract

Холистичкиот развој на младите личности во голема мера се заснова на учењето, мотивацијата,
емоциите. Важен, составен дел од тој развој е математиката како аспект на когнитивниот развој. Нејзиното
значење и улога произлегува од нејзината сеприсутност во животот на секоја индивидуа. Математичката
компетентност е една од клучните компетенции кои треба да ги има секоја личност. Периодот на раното детство е
периодот во кој се започнува со стекнување на оваа компетентност. Семејството е првата алка каде на спонтан
начин се развиваат математичките поими, за да покасно се трансферира во предучилишните установи, училиштата,
каде, организирано, плански, постапно, систематски се одвива процесот на осознавање, развивање, формирање на
математичките поими. Процесот на развој, формирање на математичките поими трае до крајот на животот. Имајќи
ги во предвид современите трендови во воспитно образовната работа, во кои се потенцира активната улога на
детето, ученикот, клучно е прашањето како да се обезбеди успешно учење т.е. квалитетно поучување во сите
области, па и во математиката. Во трудот се елаборира проблемот поврзан со развојот на почетни математички
поими, начинот на кој децата од предучилишна возраст учат, како и презентирани се предлог стратегии насочени
кон подобрување на процесот на поучување, учење на почетните математички поими.

Downloads

Download data is not yet available.

References

• Clements, D. H. (2001). Mathematics in the Preschool. Teaching Children Mathematics, 7, 270-
275.
• Дејић, М. (2015). Методика развијања почетних математичких појмова, Београд:
Учитељски факултет
• Јованова-Митковска, С. (2017). Методика на развој на почетни математички поими. Штип:
УГД
• Lazzarich, М. (2021). Učinkovite strategije učenja i kreativne metode poučavanja Hrvatskoga
jezika u razrednoj nastavi, Split: Školski vjesnik: časopis za pedagogijsku teoriju i praksu 70 (1),
275-307
• Marendić, Z. (2009). Teorijski okvir razvoja matematičkih pojmova u dječjem vrtiću, Metodika 18,
Zagreb: Učiteljski fakultet; Sveučilišta u Zagrebu ,vol. 10, br. 1, str. 129-141
• Slunjski, E. (2011). Integrirani predškolski kurikulum: rad djece na projektima, Zagreb: Mali
profesor
• Програма за рано учење и развој, преземено од
http://www.mtsp.gov.mk/content/pdf/programa_ranoucenje.pdf
Published
2024-11-07

Most read articles by the same author(s)