ДЕСАНКА МАКСИМОВИЌ И КОНСТАНТИН МИЛАДИНОВ (едно книжевно и лингвистичко согледување)

  • Виолета Николовска
Keywords: постмодернизам, поезија, чекање, страв, копнеж

Abstract

Постмодернизмот го разбираме како поврзување, комуникација на едно дело / автор со друго дело / автор (и) во различни временски периоди. Во таа смисла разгледуваме и анализираме два автора: Десанка Максимовиќ и Константин Миладинов со две песни: „Копнеж“ („Стрепња“[1]) и „Желание“. Анализирајќи ги концептите и чувствата кои провејуваат во двете песни, заклучуваме дека тие на постмодернистички начин кореспондираат. Чекањето, стравот и копнежот се концептите кои ги среќаваме во двете песни: кај Десанка Максимовиќ како резултат на осознаено чувство на зрела љубов, а кај Константин Миладинов тоа се чувства на невина, чиста, речиси детска искрена љубов. Во анализата во текстот го образлагаме и преводот што го одбравме за насловот на оваа песна.

Downloads

Download data is not yet available.

References

• Димитрова, А. (2012). Постмодернистичките стапици во драмите на Горан Стефановски. Скопје: Блесок.
• Миладинов, К. (1980). Песни. Скопје: Македонска ревија.
• Николовска, В. (2023). Стории. Скопје: Феникс.
• Речник српскохрватског књижевнога језика, том VI, 1976, Матица српска, Нови Сад.
• Толковен речник на македонскиот јазик, том V, 2011, Институт за македонски јазик „Крсте Мисирков“, Скопје.
• Hutcheon, L. (1996). A poetics of postmodernism, history, theory, fiction. New York: Routledge.
Извори
• Maksimović, D. Strepnja, https://www.prelepapoezija.com/strepnja/ (преземено на 02. 02. 2021).
Published
2024-11-07