Основни претпоставки за поставеноста на правниот систем во рамките на доцноосманлиската империја
Abstract
Правниот систем во доцната Османлиска Империја вклучува повеќе аспекти на традиционалното османлиско право, правото на конфесионалните заедници и модерното европско право приспособено за користење во рамките на Империјата. Оваа рамка служи како основа за глобална општествена трансформација внатре во Османлиската Империја,но и како предуслов за утилизација на правните норми во рамките на новоформираните нации-држави произлезени од османлискиот контекст. Како резултат на ваквата основа многу аспекти на современото позитивно право на денешните балкански држави може да се поврзат со ваквите рани фази на модернизација. Раните напори за создавање на уставно базиран правен систем во 1876 и 1908 година се покажале како ентузијастички предизвик на тоа време, но во иднина послужиле како основа за трансформација на традиционално монархиски базираните системи кон создавање на модерни, секуларни нации-држави со републикански организирани политички системи.
References
Boskurt, G. 2007. Review of the Ottoman Legal System. See http://osun.org Брејлсфорд, Х. Н. 2003. Македонија. Скопје: Култура.
Vicinich, Wayne, S. 1965. The Ottoman Empire, Its Record and Legacy. Princeton, New Jersey, Toronto, London, Melbourne: D. Van Nostrand Company, Inc.
Демири, Бејтула. 2008. Некои аспекти на исламот како политичка парадигма, докторска дисертација. Скопје: Институт за социолошко и политичко-правни истражувања.
Zurcher Erik, J. 1998. Turkey, A Modern History. Taurus and Co Ltd.
Јелавич, Б. 1999: Историја на Балканот, том први. Скопје: НИК Лист.
Karpat, K. H. 1982. „Millets and Nationality: The roots of the Incongruity of Nation and State in the Post- Ottoman era“. In Braude B. & Lewis B. (ed.), Christians and Jews in Ottoman Empire: The Functioning of a Plural Society. NY: Homes & Meier.
Klog, R. 1982. „The Greek Millet in Ottoman Empire“. In Braude B. & Lewis B. (ed.), Christians and Jews in Ottoman Empire: The Functioning of a Plural Society. NY: Homes & Meier.
Matuz, J. 1992. Osmansko carstvo. Zagreb: Skolska Knjiga.OSUN, Alam, Lubna, A. „Keaping the State Out: The Separation od Law and State in Clasical Islamic Law“. See http://osun.org
Matschke, Klaus-Petar. 2002. „Research Problems concerning the Transitions to Turkokratia: The Bysantinist Standpoints“. In Faroqhi S. and Halil Inarclic (ed.).
The Ottoman Empire and its Heritage, Politics, Society and Economy, Vol. 25.
Leiden, Boston, Koln: Brill. Neumann, Ch. 2002. „Bad Timmes and Better Self: Defi nitions of Identity and Strategies For Development of Late Ottoman Historiography, 1850-1900“. In Faroqhi S. and Halil Inarclic (ed.). The Ottoman Empire and its Heritage, Politics, Society and Economy, Vol. 25. Leiden, Boston, Koln: Brill.
Поповски, В. 2009. „Танзиматските реформи и статусот на македонскиот народ во Турската Империја во втората половина на XIX и во почетокот на XX век“. Во Годишен зборник на Правниот факултет, Година 1, Volume I. Штип: Универзитет „Гоце Делчев“ - Штип, Правен Факултет.
Hammmer, Joseph von. 1979. Historija turskog Оsmanskog carstva, 3. Zagreb: Ognjen Prica.