Повторно поврзување на детскиот свет со светот на природата

  • Senzana Stavreva-Veselinovska

Abstract

Во поголемиот дел од човековото постоење, децата поминувалепоголемиот дел од нивното детство надвор во природа, поврзувајќи сесо природата и истражувајќи ги полињата, ливадите и пределите коисе блиску до нивните домови. За време на втората половина на 20 век,детската околина за многу краток период стана премногу урбанизирана.Децата сега поминуваат скоро триесет часа неделно пред телевизор иликомпјутер, слушаат нешто преку слушалки или пак постарите деца користатмобилни телефони или медиа плеери. Ние со години на технологијата смеи приоѓале само од една страна. Сме се восхитувале на епохални изуми коиго поттиснувале човечкиот труд од непосредниот процес на производство,нарекувајќи го тоа хуманизација на работата. Многу подоцна, понекогаши предоцна, откривме дека технолошкиот прагматизам ги загрозувапотенцијалните изворите и смислата на животот во локалната срединаи во планетарни размери. Но за тоа не е виновна технологијата, тукуначинот на кој ја користиме и целите кои и ги поставуваме. Технолошкиотизум на машината ѝ дава моќ, а од непосредните оператори се очекува да ивдахне разум. Затоа во трудот се презентираат последиците од разорнатамоќ и „задоцнетиот ум” на планетата Земја. Потенцирам, не со намера дасе елиминира технологијата, туку да се усклади со одржливиот развој, несо намера да се обвини машината, туку со амбиција разумниот живот дасе прошири од борба за опстанок на видот во настојување за опстанок наживотната средина и не со намера да се враќаме во дивината туку да одимекон остварување на жител на планетата.

References

Chawla, L. (1994). In the first country of places: Nature poetry, and childhood memory. Albany, NY: State University of New York Press.

[Edwards, C.P., Gandini, L., & Forman, G.E. (Eds.). (1998). The hundred languages of children: The Reggio Emilia approach—advanced reflections (2nd ed.). Greenwich, CT: Ablex.

Faber Taylor, A., Wiley, A., Kuo, F. & Sullivan, W. (1998).

Growing up in the inner city: Green spaces as places to grow. Environment and Behavior 30(1), 3-27. Fish, P. (2007).

Old Faithful versus the Xbox. Sunset, July, 2007, 104-106.Full

text available at: http://www.sunset.com/sunset/travel/california/article/0,20633,1632717,00.html. Accessed: April 22, 2008.

Ginsburg, K.R., & the Committee on Communications and the Committee on Psychosocial Aspects of Child and Family Health. (2007, January). The importance of play in promoting healthy child development and maintaining strong parent-child bonds.

Pediatrics, 119(1). Full text available at:http://www.aap.org/pressroo /playFINAL.pdf. Accessed: April 22, 2008.

Hyson, M. (2003). The emotional development of young children: Building an emotion-centered curriculum. New York: Teachers College Press.

Kirkby, M. (1989). Nature as refuge in children’s environments. Children’s Environments Quarterly 6(1), 7-12.

Louv, R. (2005). Last child in the woods: Saving our children from naturedeficit disorder. New York: Workman Publishing.

McMurrer, J. (2007). Choices, changes, and challenges curriculum and instruction in the NCLB era. Washington, DC: Center on Education Policy. Full text available at: http://www.cep- dc.org/index.cfm?fuseaction=document. showDocumentBy ID&nodeID=1&DocumentID=212. Accessed: April 22, 2008.

Marcon, R. (1999, March). Differential impact of preschool models on development and early learning of inner-city children: A three-cohort study. Journal of Developmental Psychology, 35(2), 358-75.

Miller, D.L. (2007). The seeds of learning: Young children develop important skills through their gardening activities at a Midwestern early education program. Applied Environmental Education and Communication, 6(1), 49-66.

Moore, L.L., Gao, D., Bradlee, M.L., Cupples, L. A., Sundarajan-Ramamurti, A., Proctor, M.H., Hood, M.Y., Singer, M.R., Ellison, R.C. (2003).

Does early physical activity predict body fat change throughout childhood?

Preventative Medicine, 37.

Moore, R.C., & Wong, H.C. (1997). Natural learning: Creating environments

for rediscovering nature’s way of teaching. Berkeley, CA: MIG Communications.

Perrin, J.M., Bloom, S.R., & Gortmaker, S.L. (2007, June). The increase of childhood chronic conditions in the United States. Journal of the American Medical Association, 297(24).

Perrin, J.M., Bloom, S.R., & Gortmaker, S.L. (2007, June). The increase of childhood chronic conditions in the United States. Journal of the American

Medical Association, 297(24).

White, R. (2001). Moving from biophobia to biophilia: Developmentally appropriate environmental education for children. Kansas City, MO: White Hutchinson Leisure & Learning Group. Full Text available at:

http://www.whitehutchinson.com/. Accessed: April 22, 2008.

Wilson, E.O. (1984). Biophilia. Massachusetts: Harvard University Press

Published
2013-10-24