Образовната политика и осврт кон образовните постигнувања по етичката основа во Република Македонија

Authors

  • Daniela Koceva
  • Vlado Petrovski

Abstract

Република Македонија како мултиетничка, мултикултурна имултиконфесионална држава, преку својата легислатива им обезбедуваостварување, како на индивидуалните така и на колективните права наетничките заедници. Во тој корпус на етнички права спаѓа и правото наобразование на етничките заедници. Но, и покрај тоа што легислативатануди нормални предуслови за образование на етничките заедници, во РМпонатаму нема нивна задоволителна вклученост во образовниот системи онаму каде што се застапени, нивните постигнувања се на многу нискониво. Оттука се појави инспирацијата и идејата за изработка на труд, соцел, да се укаже на постојните разлики во образовните постигнувања кајучениците по етничка основа како и комплетно да се посочат факторитекои влијаат врз нивните образовни постигнувања.Една од стратешките определби врзани со развојот на нашатаземја е подигнувањето на образовното ниво на населението, особенона децата и младите. Формирањето на една здрава личност која ќе бидеспособна целосно да се вклопи во општествените односи, а со тоа и даго оствари правото за работа. Еден од главните фактори од кои зависиправилниот развој на поединецот е образовниот систем. Колку степенотна едуцираност на поединецот е поголем, толку е полесно неговотовклoпување во современите текови на општествениот живот и многуполесно наоѓа работа на пазарот на трудот. Едукацијата претставуваедно од најмоќните оружја за остварувањата на правата на поединецот,посебно на припадниците на етничките заедници. Колку една личност епоедуцирана, толку зазема повисоки позиции во општествената скала.

Downloads

Published

2013-10-24

Most read articles by the same author(s)