Образовната политика и осврт кон образовните постигнувања по етичката основа во Република Македонија
Abstract
Република Македонија како мултиетничка, мултикултурна имултиконфесионална држава, преку својата легислатива им обезбедуваостварување, како на индивидуалните така и на колективните права наетничките заедници. Во тој корпус на етнички права спаѓа и правото наобразование на етничките заедници. Но, и покрај тоа што легислативатануди нормални предуслови за образование на етничките заедници, во РМпонатаму нема нивна задоволителна вклученост во образовниот системи онаму каде што се застапени, нивните постигнувања се на многу нискониво. Оттука се појави инспирацијата и идејата за изработка на труд, соцел, да се укаже на постојните разлики во образовните постигнувања кајучениците по етничка основа како и комплетно да се посочат факторитекои влијаат врз нивните образовни постигнувања.Една од стратешките определби врзани со развојот на нашатаземја е подигнувањето на образовното ниво на населението, особенона децата и младите. Формирањето на една здрава личност која ќе бидеспособна целосно да се вклопи во општествените односи, а со тоа и даго оствари правото за работа. Еден од главните фактори од кои зависиправилниот развој на поединецот е образовниот систем. Колку степенотна едуцираност на поединецот е поголем, толку е полесно неговотовклoпување во современите текови на општествениот живот и многуполесно наоѓа работа на пазарот на трудот. Едукацијата претставуваедно од најмоќните оружја за остварувањата на правата на поединецот,посебно на припадниците на етничките заедници. Колку една личност епоедуцирана, толку зазема повисоки позиции во општествената скала.References
Apple, W.,M., (2006a), Educating the right way: markets, standarts, God and inequality, 2nd end, New York: Routedge
Apple, W.,M., Beane, J., A., (2007), Democratic schools: lessons in powerful education, Portsmouth, NH: Heinemann
Ацески, И., (1998), Општествената транзиција и образованието, Скопје, Општеството во транзиција, човекот и образованието, Скопје: Филозофски факултет
Биро за развој на образованието, Министерство за образование и наука на РМ (2007), Концепција за деветгодишно основно воспитание и образование, стр.44 ,достапно на: http://www.bro.gov.mk/devetgodisno/ Koncepcija_po_javna_ras prava_so_izmeni_i_doplnuvanja.pdf
European Commission (2005), Progress Towards the Lisbon Objectives in Education and Training, Commission staff working document, SEC
(2005)419 (Brussels, 22.3.2005) p.38, достапно на: http://ec.europa.eu/education/policies/2010/doc/progress08/report_en.pdf
Haahr, J.H., Nielsen, T. K., Hansen, M. E. and Jakobsen, S. T. (2005), Explaining Student Perfomance, evidence from the International PISA, TIMSS and PIRLS surveys, Danish Technological Institute, European Commission’s Directorate-General for Education and Culture, Brussels, p.98-103 достапно на: http://ec.europa.eu/education/pdf/doc282_en.pdf
Open Sociiety Institute (2007), Еднаков пристап до квалитетно образование за Ромите, Tом II, Извештаи, Budapest: Hungary