Comparative analysis of curriculum of Republic of Macedonia and Republic of Srpska ‒ example of the analysis of teaching program documents of music from I to III grade

  • Lence Nasev University Goce Delcev Stip, Faculty of Music
  • Saša Pavlović Academy of Arts of the University of Banja Luka

Abstract

This paper analyzes and compares the general curriculum of primary school in music,  from I to III grade in the two countries: the Republic of Macedonia and the Republic of Srpska. The analysis will include the following elements: the number of hours (weekly and yearly), aims of the subject and content state in documents. The purpose of the paper is to see the similarity and differences of the concept and structure of curricula for I, II and III grade of music in the Republic of Macedonia and the Republic of Srpska that will create the basis for their improvement in the future.

References

Наставни програми за музичко образование од I до III одделение, 2007. Министерство за образование и наука на Р.М., Скопје, БРО.

Наставни план и програм за основну школу (прва тријада), 2009. Министарство просвјете и културе Републике Српске, Бања Лука.

Национална програма за развој на образованието во Република Македонија од 2005 до 2015 година, , 2005. Министерство за образование и наука.

Талевски Владимир, 2009. Степенот на компатибилност на нормативно-програмскиот, дидактичко-методскиот и практичниот аспект на реализација на наставата по музичко образованието од I до III одделение, докторска дисертација во ракопис, Скопје, Факултет за музичка уметност.

Published
2014-11-21