Употребата на концептуалната метафора како промотор на вести во насловите на македонските и американските весници

  • Monika Cenova Faculty of Philology, Goce Delcev University, Stip

Abstract

Фигуративниот јазик е сè позастапен во весниците и јазикот на новинарите. Најавите на вести на насловните страни, насловите на статиите во весниците и магазините се преполни со метафорични изрази кои им го привлекуваат вниманието на  слушателите и читателите и ги тераат да читаат меѓу редови за да ја разберат информацијата која треба да се пренесе. Во овој труд се обработува концептуалната метафора, нејзината употреба во насловите на македонските и англиските весници за промовирање на вести, со што ќе се нагласи дека играта со зборовите преку која се создаваат метафори го збогатуваат јазикот и изразувањето на новинарите во весниците на двете култури. Концептуална метафора уште се нарекува и „метафора од аспект на когнитивната лингвистика“(Lakoff & Johnson, 1980). Според оваа идеја метафората не се разгледува само од аспект на класичната теорија според која метафората е творба на јазична употреба, туку и од аспект на современата теорија според која метафората се поврзува со значењето и разбирањето на концептите т.е. со помош на истата концептите се објаснуваат и стануваат разбирливи за зборувачите на еден јазик.

Клучни зборови: концептуална метафора, метафората во насловите на весниците, промотор на вести, македонски весници, американски весници, употреба, значење.

Author Biography

Monika Cenova, Faculty of Philology, Goce Delcev University, Stip

Intern at the department of English language and literature.

References

Barton, Ellen. 2004. Linguistic discourse analysis: How the language in texts works. In Charles Bazerman & Paul Prior (eds.), What writing does and how it does it: An introduction to analyzing texts and textual practices, 57–82. London: Routledge.

Gibbs, Raymond. 1994. The Poetics of Mind. Cambridge: Cambridge University Press.

Gibbs, Raymond W. 1999. Taking metaphor out of our heads and putting it into the cultural world. In Raymond W. Gibbs & Gerard J. Steen (eds.), Metaphor in cognitive linguistics, 145–166. Amsterdam: John Benjamins.

Kövecses, Zoltán. 2005. Metaphor in Culture: Universality and Variation. Cambridge: Cambridge University Press

Lakoff, George & Mark Johnson. 1980. Metaphors we live by. Chicago: The University of Chicago Press.

Shie, Jian-Shiung. (2012). Conceptual metaphor as a news-story promoter: The cases of ENL and EIL headlines, 1-21

Published
2015-06-29