Перфекционизмот ориентиран кон очекувањата на другите како маладаптивна ориентација кај студентите во тест ситуација

  • Lence Miloseva

Abstract

Ова истражување е дел од пошироко истражување, спроведено во текот на академската 2010/2011 година. Целта беше да се испита поврзаноста помеѓу димензиите на перфекционизмот, посебно „перфекционизмот ориентиран кон очекувањата на другите“, постигнувањата на тестот на студентите, и нивото на позитивна и негативна емоционална состојба, по неговото спроведување. Примерокот го сочинуваа 97 студенти во прва година на Факултетот за образовни науки, Универзитет „Гоце Делчев“ - Штип, на просечна возраст од 19,4 години, кои пополнија Скала на мултидимензионален перфекционизам (Multidimensional Perfectionism Scale, MPS; Hewitt & Flett, 2004), една седмица пред задавање на тестот. Нивото на позитивна и негативна емоционална состојба беше измерено веднаш по пополнувањето на тестот, со Скалата на позитивна и негативна емоционална состојба (PANAS; Watson et al.,1988). Тестот кој беше пополнет од страна на секој студент беше регуларен колоквиумски тест, кој придонесува со 20% во вкупната завршна оценка по предметот развојна психологија. Како што очекувавме, наодите покажуваат дека „перфекционизмот ориентиран кон очекувањата од другите е значајно поврзан со пониски постигнувања на тестот, повисоко ниво на негативна емоционална состојба и пониско ниво на позитивна емоционална состојба. Наодите од истражувањето се дискутирани со цел да се укаже на потребата од откривање на димензиите на перфекционизмот, како црти на личноста кај студентите, во контекст на тест ситуацијата и постигнувањата на тестот.

References

Adelson,L.J., & Wilson, H.E.(2009). Letting Go of Perfect: Overcoming Perfectionism in Kids. Austin,TX: Prufrock Press

Besser, A., Flett, G. L., & Hewitt, P. L. (2004). Perfectionism, cognition, and affect in response to performance failure vs. success. Journal of Rational-Emotive and Cognitive-Behavior Therapy, 22, 301-328

Burhans, K. K., & Dweck, C. S. (1995). Helplessness in early childhood: The role of contingent worth. Child Development, 66, 1719-1738

Conroy, D. E., Kaye, M. P., & Fifer, A. M. (2007). Cognitive links between fear of failure and perfectionism. Journal of Rational-Emotive and Cognitive Behavior Therapy, 25, 237-253

Chan, D.W. (2010).Healthy and Unhealthy Perfectionists among Academically Gifted Chinese Students in Hong Kong:Do Different Classifi cation Scheme Make a Difference? Roeper Review, 32,2

DiPrima, A.J., Ashby, J.S., Gnilka, P.B.,& Noble, C.L.(2011). Family relationships and perfectionism in middle-school students. Psychology in the schools,48,815-827

Egloff, B., Schmukle, S. C., Burns, L. R., Kohlmann, C-W., & Hock, M. (2003). Facets of dynamic positive affect: Joy, interest, and activation in the Positive and Negative Affect Schedule (PANAS). Journal of Personality

and Social Psychology, 85, 528-540

Fincham, F. D., Hokoda, A., & Sanders, R., Jr. (1989). Learned helplessness, test anxiety, and academic achievement: A longitudinal analysis. Child Development, 60, 138-145

Flett, G. L., Besser, A., & Hewitt, P. L. (2005). Perfectionism, ego defense styles, and depression: A comparison of self-reports versus informant ratings. Journal of Personality, 73, 1355-1396

Flett, G. L., & Hewitt, P. L. (2002). Perfectionism and maladjustment: Theoretical, defi nitional, and treatment issues. In G. L. Flett & P. L. Hewitt (Eds.), Perfectionism: Theory, research, and treatment (pp. 5-31). Washington, DC: American Psychological Association

Flett, G. L., & Hewitt, P. L. (2006). Positive and negative perfectionism in psychopathology: A comment on Slade and Owens’s dual process model. Behavior Modifi cation, 30, 472-495

Flett,G. L., Blankstein, K. R., & Hewitt, L.P.(2009).Perfectionism, Performance, and State Positive Affect and Negative Affect After a Classroom Test. Canadian Journal of School Psychology , 24, 4

Frost, R. O., Marten, P. A., Lahart, C., & Rosenblate, R. (1990). The dimensions of perfectionism. Cognitive Therapy and Research, 14, 449-468

Frost, R. O., Turcotte, T. A., Heimberg, R. G., Mattia, J. I., Holt, C., & Hope, D. A. (1995). Reactions to mistakes among subjects high and low in perfectionistic concern over mistakes. Cognitive Therapy and Research, 19, 195-206

Hewitt,P.L.,& Flett,G. L.(1991). Perfectionism in the self and social contexts: Conceptualization, assessment, and association with psychopathology. Journal of Personality and Social Psychology, 60, 456-470

Hewitt, P. L., & Flett, G. L. (2002). Perfectionism and stress processes in psychopathology. In G. L. Flett & P. L. Hewitt (Eds.), Perfectionism: Theory, research, and treatment (pp. 255-284). Washington, DC: American Psychological Association

Hewitt, P. L., & Flett, G. L. (2004). The Multidimensional Perfectionism Scale: Manual. Toronto: Multi- Health Systems

Hewitt, P. L., Flett, G. L., & Ediger, E. (1996). Perfectionism and depression: Longitudinal assessment of a specifi c vulnerability hypothesis. Journal of Abnormal Psychology, 105, 276-280

Hewitt, P. L., Flett, G. L., Turnbull-Donovan, W., & Mikail, S. (1991). The Multidimensional Perfectionism Scale: Reliability, validity, and psychometric properties in psychiatric samples Psychological Assessment, 3, 464-468

Melby, J. N., & Conger, R. D. (1996). Parental behaviors and adolescent academic performance: A longitudinal analysis. Journal of Research on Adolescence, 6, 113-137.

Miquelon, P., Vallerand, R. J., Grouzet, F. M. E., & Cardinal, G. (2005). Perfectionism, academic motivation, and psychological adjustment: An integrative model. Personality and Social Psychology Bulletin, 31, 913-924.

Rudolph, S. G., Flett, G. L., & Hewitt, P. L. (2007). Perfectionism and defi cits in cognitive emotion regulation. Journal of Rational-Emotive and Cognitive-Behavior Therapy, 25, 343-357.

Sideridis, G. D. (2006). Goal orientations and strong oughts: Adaptive or maladaptive forms of motivation for students with and without suspected learning disabilities? Learning and Individual Differences,16, 61-77.

Steinberg, L., Lamborn, S. D., Dornbusch, S. M., & Darling, N. (1992). Impact of parenting on adolescent achievement: Authoritative parenting, school involvement, and encouragement to succeed. Child Development, 63, 1266-1281.

Watson, D., Clark, L. A., & Tellegen, A. (1988). Development and validation of brief measures of Positive and Negative Affect: The PANAS scales. Journal of Personality and Social Psychology, 54, 1063-1070.

Witcher, L. A., Alexander, E. S., Onwuegbuzie, A. J., Collins, K. M. T., & Witcher, A. E. (2007). The relationship between psychology students’ levels of perfectionism and achievement in a graduate level research methodology course. Personality and Individual Differences, 43, 1396-1405.

Published
2013-04-18