ГЛОБАЛИЗАЦИЈА НА ЕКОНОМСКОТО ДЕЛОВНО ОПКРУЖУВАЊЕ
Abstract
Без цврсто интегрирање во светските пазарни процеси и текови, компаниите не би
биле во можност успешно да ги реализираат своите економски и развојни планови. Од интерес за
развиените земји е целосна афирмација на нивниот пазарен механизам во глобални рамки, додека
пак за земјите во развој да станат активни партнери во светските пазарни процеси и односи. Поради
тоа, во процесот на трансформација (сопственичка, организациска, управувачка и маркетиншка),
компаниите мора да тргнат најпрвин од радикална промена на начинот на нивното деловно
размислување. Неопходна е промена на нивните развојни приоритети при што домашните пазарни,
деловни и технички стандарди не можат да бидат определувачки, туку мора да бидат земени предвид
меѓународните стандарди и трендови. Оттука, предмет на анализа на овој труд е меѓузависноста
и интерактивниот однос на меѓународно ориентираните компании во рамките на глобалното
економско опкружување.
Downloads
References
2. Gluck, F. (1983). Global Competition in the 1980s. The Journal of Business Strategy, 3 (4);
3. Hill Charles, W. L. (2005). International Business, McGraw-Hill Irwin;
4. Kaikati, J. G. (1982). How multinational coorporations cope with international trademark
forgery. Journal of International Marketing, 1(2), 69-79;
5. Lasker, R. D., Weiss, E. S., & Miller, R. (2001). Partnership synergy: a practical framework
for studying and strengthening the collaborative advantage. The Milbank Quarterly, 79(2);
6. Porter, E. Michael (2001). Strategy and the Internet, Harvard Business Review, Vol.79, No.3;
7. Rakita, B. (1989). Međunarodne marketing strategije. Konzorcijum ekonomskih instituta
Jugoslavije;
8. Rakita, B. (2015). Međunarodni biznis i menadžment. Centar za izdavačku delatnost
Ekonomskog fakulteta;
9. Rugman M.A, Hodgetts M.R, 2000, International Business - a strategic management
aprouch,
Pearson Education Limited, Financial Times - Prentice Hall;
10. Sanyal, R. N. (2001). International managementA: strategic perspective. Prentice Hall;
11. World Trade Organization, https://www.wto.org/english/thewto_e/whatis_e/whatis_e.htm