ПРЕДВИДУВАЊЕ НА ТУРИСТИЧКАТА ПОБАРУВАЧКА ВО ДОЈРАНСКИОТ РЕГИОН

  • Biljana Petrevska

Abstract

Имајќи предвид дека Дојранскиот регион е дефиниран како стратегиска туристичка локација во рамки на кластерот езерски туризам во Македонија, трудот прави приказ на можноста за проектирање на неговите туристички движења. Темелено на позитивниот тренд на досегашниот туристички развој, направен е обид да се предвидат идните туристички движења набљудувани во пошироки регионални рамки. Акцентирана е потребата од примена на квантитативните методи за предвидување на туристичката побарувачка како основа за креирање методолошка рамка за иден туристички развој. Применет е методот на двојно експоненцијално порамнување преку два основни модела. По тестирање на прецизноста, предложен е модел за предвидување на бројот на туристи до 2014 год.

References

Au, N. & Law, R. (2000). The application of rough sets to sightseeing expenditures. Journal of Travel Research, 39, 70-77.

Au, N. & Law, R. (2002). Categorical classification of tourism dining. Annals of Tourism Research, 29, 819-833.

Botti, L., Peypoch, N., Randriamboarison, R. & Solonandrasana, B. (2007). An econometric model of tourism demand in France. Tourismos: An International Multidisciplinary Journal of Tourism, 2(1), 115-126.

Brida, G. H., Osti, L. & Santifaller, E. (2011). Second homes and the needs for policy planning. Tourismos: An International Multidisciplinary Journal of Tourism, 6(1), 141-163.

Coates, J. F. & Jarratt, J. (1989).What Futurists Believe. Lomond.

Cheang, V. (2009). State and tourism planning: a case study of Cambodia. Tourismos: An International Journal of Tourism, 4(1), 63-82.

Chowdhury, A. & Kirkpatrick, C. (1994). Development Policy and Planning: An Introduction to Models and Techniques, Routledge.

Claveria, O. & Datzira, J. (2009). Tourism demand in Catalonia: detecting external economic factors. Tourismos: An International Multidisciplinary Journal of Tourism, 4(1), 13-28.

Државен завод за статистика. (2009). Статистички преглед: транспорт, туризам и други услуги: Tуризам во Rепублика Mакедонија 2004 - 2008, Скопје.

Државен завод за статистика. (2009). Статистички годишник на Република Mакедонија 2008, Скопје.

Државен завод за статистика. (2010). Регионите во Република Mакедонија, 2009, Скопје.

Frechtling, D. C. (2001). Forecasting Tourism Demand: Methods and Strategies, Butterworth-Heinemann.

Gujarati, D. N. (1995). Basic Econometrics, McGraw-Hil.

Hall, M. C. (2005). “The Future of Tourism Research”, in: Tourism Research Methods: Integrating Theory with Practice, CABI Publishing.

Kulendran, N. & Wong, K. K. F. (2005). Modeling seasonality in tourism forecasting. Journal of Travel Research, 44, 163-170.

Li, G., Song, H. & Witt, S.F. (2004). Modeling tourism demand: a dynamic linear AIDS approach. Journal of Travel Research, 43, 141-150.

Li, G., Song, H. & Witt, S. F. (2005). Recent developments in econometric modeling and forecasting. Journal of Travel Research, 44, 82-99.

Song, H. & Turner, L. (2006). “Tourism Demand Forecasting”, in: International Handbook on the Economics of Tourism, Edward Elgar.

Song, H. & Witt, S. F. (2000). Tourism Demand Modeling and Forecasting: Modern Econometric Approaches. Elsevier.

Влада на Република Македонија. (2012). Национална стратегија за развој на туризмот 2011-2015, Скопје.

Witt, S. F. & Song, H. (2002). “Forecasting tourism flows”. In: Lockwood, A. (Eds.) Tourism and Hospitality in the 21st Century, 106-118.

Witt, S. F., Song, H. & Wanhill, S. P. (2004). Forecasting tourism-generated employment: the case of Denmark. Tourism Economics, 10, 167-176.

Published
2015-04-24