МЕТОДИ И КРИТЕРИУМИ НА ВАЛОРИЗАЦИЈА НА ТУРИЗМСКИОТ ПОТЕНЦИЈАЛ
Abstract
Се занимава со некои од најважните теоретски и практични аспекти на валоризацијата на туризмот (аксиологија), како и можноста за примена на основните критериуми на економската теорија на вредноста во туризмот (корисност, брзина и перформанси). Во вториот дел се претставени различни услуги, критериуми и методи на туристичка валоризација, кои се применуваат во пракса (врз основа на локални и странски примери). Целта на истражувањето е да се утврди вредноста на искористеноста и циркулацијата на туристичките ресурси во одредена просторна покриеност и врз основа на тоа да се заснова нивната класификација и хиерархија. Потоа се разгледуваат надворешните и внатрешните фактори, овие карактеристики се однесуваат на изворот што ја формира основата на туристичката вредност. Со оглед на големата разновидност на туристичките ресурси и вредности, практично е невозможно да се спроведе сеопфатно испитување на сите негови внатрешни карактеристики. Надворешните фактори на изворот се елементи кои ја одредуваат неговата туристичка
употреба, имајќи предвид дека го олеснуваат пристапот до изворот, да ги стимулираат и мотивираат туристите преку сликите (перформанси) што тие ги сакаат или да го нагласат постоењето на одредени специфики и разлики што го пласираат изворот. во оптимални услови на употреба. Последната фаза на валоризација на туристичките ресурси е нивна класификација и хиерархизација во различни категории. Во основа, тој го претставува рангирањето на
ресурсите според нивната вкупна вредност. Сите ресурси во рамките на националното подрачје, регион или територија може да се идентификуваат и рангираат како извори од локално, регионално, национално и меѓународно значење.