Книжевноста, културата, науката и религијата за поимање на конечноста и вечноста
Abstract
Научниците, и религиозните и атеистите, се согласнидека постои нешто необјаснето а сепак регистрирано во биомасата ифизиологијата на мозокот, што упатува на мисловната материја и напроцесот кој дифузира таинствена духовна потреба да се трага по тоа какода се стане подобро човечко суштество или спротивно на тоа, а во контекстна трајни вредности - на земјата, вредности кои упатуваат на вечното, во„небесата“. Во оваа потрага, верата, или нејзиното отсуство, во основаго одредуваат односот кон прашањата за конечноста или „бескрајот“ наживотот. Во оваа потрага, моралната и духовната реакција на умот имозокот се набљудувани и од духовен и од технолошки аспект. Се наведуванаучна студија од Харвард која ги истражува биохемиските реакциии промени во мозокот и нивната поврзаност со духовни стимулирања.Наодот од оваа студија е наречен генот на Господ (the God gene). Овојген се смета одговорен за мотивацијата и гравитацијата на човекот конБог, за целно ориентираната способност на човештвото себеси да секултивира како агенс за развивање на подобар карактерен интегритет,или како негативен, екстремен, деструктивен агенс - ако генот го има вонедостатни количини. Покрај наведување на други примери, овој труд јаутврдува внатрешната и најважна „мрежа“ на физички и духовни аспектина живот која меѓузависно ја регулира човековата потрага по одговорина повисоките морални прашања: значењето на смртта и бесконечноста,креативноста и нејзините трајни вредности, иследувани од народнаталитература до егзактните области во науките, како и во уметностите.Ставови наведени во ова истражување се потврдуваат со научните наодиза трајно инсталирани „духовни носители“ на позитивни и негативнивредности кај човекот, кои од неодамна станаа мерливи дури и во својатаматеријална природа. Ова го поддржува постојано зголемуваното значењена суштинската потреба од етички пристап неопходен во сите одбластина функционирање на човековото суштество: во социоекономски,дипломатски, еколошки и други интердисциплинарни области.References
Garner, James Finn, Politically Correct Bedtime Stories, Macmillan Publishing, USA, 1994
Groothuis, Dr. Douglas,Confronting The New Age, Inter-Varsity Press- Eugene, Oregon, 2006
Grimm’s household tales at Project Gutenberg. Translated by Margaret Hunt (www.gutenberg. org)
Graham, Billy, The Journey: How to live by faith in an uncertain world”, Word Publishing, 2006
Hall, A. R. Isaac Newton: Adventurer in Thought, Cambridge, England: Cambridge University Press, 1996
Hamer, Dean, The God Gene: How Faith Is Hardwired into Our Genes, Doubleday, 2003
Hatch, Elvin, Theories of Man and Culture, Columbia University Press, NY. NY, 1973
Hawking, Stephen, The Future of Quantutum Cosmology, NATO (ASI)
conference, Cambridge, England, September, 1999
Kelly Monroe Kullberg, Finding God at Harvard, Zondervan, 1997
Kluger, Geoffrey, The God gene, TIME magazine, NY, NY, 2004Levin, Mark R., Liberty and Tyranny, Treshold editions, Simon and Shuster, NY, NY, 2009
Smith, Adam, Glasgow Edition of the Works and Correspondence, Vol. 1, “The Theory of Moral Sentiments [1759]. The Online Library of Liberty. Retrieved 2010; and Knud Haakonssen. ed.The Theory of Moral Sentiments. Cambridge University Press. 2002Warren, Rick, The Purpose Driven Life, Zondervan, Grand Rapids, Michigan, 2002