МЕРКИ ЗА ПРЕВЕНЦИЈА НА УЧИЛИШНОТО НАСИЛСТВО
Abstract
Еден од покомплексните проблеми кој се јавува низ сите сфери на човековото опстојување, проблем кој се јавува како резултат на интеракцијата на индивидуата со други луѓе во одредена социјална средина, проблем кој не ја одминува и младата популација, проблем кој е доста актуелен во денешно време, е насилното однесување.
Целта е да се утврди дали таквото општествено неприфатливо однесување постои и низ кои облици истото се појавува во основното училиште, како и да се утврди кои активности се преземаат од страна на стручните лица, наставниците, родителите, други лица вклучени во работата на училиштето за намалување и надминување на ваквото однесување.
Определбата за проучување на овој проблем произлезе и од тоа што во последно време од разни извори доаѓаат информации дека истиот е присутен и во дадени моменти добива актуелна димензија.
Основна цел во текот на работата беше одење чекор напред во изнаоѓање на решенија за надминување на таа појава, што подразбира поттикнување, будност и одговорност на училиштата во смисла почесто да се занимаваат со прашања од оваа област.
Downloads
References
• Bakovljev,M.(2007) – “Statistika u pedagoškim ispitivanjima”. Beograd: Naučna knjiga;
• Група автори, (1996) – “Општа педагогија”. Београд: Учителски факултет;
• Gašić-Pavišić, S. (1998) – “Nasilje u školi”; Beograd: Fakultet politickih nauka
• Gašić-Pavišić, S. (2004) – “Mere i programi za prevenciju nasilja u školi”, Zbornik instituta za pedagoška istraživanja, Beograd: Institut za pedagoška istrazivanja;
• Emmer, E., L. Stough. (2001) – “Classroom Management: A Critical Part of Educational Psychology”, Taylor & Francis
• Петрова - Ѓ., Е. (2007) – “Современото училиште и моралното воспитание”. Штип: Педагошки факултет;
• Петрова-Јовановска, М. (1999), - “Креативноста на учениците низ слободните активности во основното училиште”, Битола: Биангл
• Popadic,D. Plut, D., Pavlović, Z., (2009), - “Nasilje u školama”, Beograd: Institut za psihologiju