АНАЛИЗА НА ДИГИТАЛИЗАЦИЈА ВО УЧИЛИШТЕТО НИЗ ТЕОРИЈАТА НА АКТИВНОСТ И КОНЦЕПТОТ НА УЧЕЊЕ НА ПОВЕЌЕ НИВОА

  • Јане Буровски
Keywords: дигитализација, теорија на активност, степени на учење, анализа, образовна трансформација.

Abstract

Во ова истражување се аргументира за поширок поглед врз концептот на дигитализација, гледајќи ја како процес што вклучува промени и трансформации на различни етапи и на повеќе организациски нивоа. Се користи културно-историска теорија на активност и концептот на нивoата на учење за да се обработи концептот на дигитализација и начинот на кој училиштата се справуваат со дигиталните и образовните промени. Во ова истражување се анализираат две училишта во САД, познати по своите големи дигитални процеси. Во анализата се покажува дека објектот на дигитализацијата носи идеи кои влијаат на начинот на кој дигитализацијата се планира и се спроведува во училишната организација. Начинот на кој училиштата го концептуализираат, што теоретски и практично се подразбира со дигитализација, влијае на начинот на кој се планираат буџетот, професионалниот развој и организациските промени. Со ова во позадина, се заклучува дека има потреба од јасни дискусии и концептуални појаснувања за тоа што претставува дигитализацијата и какви промени вклучува во различни училишни контексти. Резултатите од истражувањето претставуваат важни заклучоци за влијанието на дигитализацијата врз образованието и како образовните институции и наставниците можат да се адаптираат и приспособат кон оваа нова реалност. Ова истражување не само што ги раскрива предизвиците, туку и ги идентификува можностите за подобрување на квалитетот на образованието во дигиталната ера.

Downloads

Download data is not yet available.

References

• Aesaert, K., van Braak, J., Van Nijlen, D., & Vanderlinde, R. (2015). ICT competencies of primary school students: Development of an extensive model and scale. Computers and Education, 81, 326–334.
• Agelii Genlot, A., & Gronlund, Å. (2016). Closing the gaps – Improving literacy and numeracy through ICT-enhanced collaboration. Computers and Education, 99, 68–80.
• Bateson, G. (1972). Steps to an ecology of mind. Chicago: University of Chicago Press.
• Blau, I., & Shamir-Inbal, T. (2017). Digital competences and the long-term integration of ICT in school culture: the perspective of primary school leaders. Education and Information Technologies, 22, 769-787
• Cole, M. (1996). Cultural psychology. Past and future discipline. Cambridge: The Belknap Press of Harvard University.
• Cuban, L. (2013). Why so many structural changes in schools and so few reforms in teaching practice? Journal of Educational Administration, 51(2), 109-125.
• Engestorm, Y. (2001). Expansive learning at work: Toward an activity-theoretic reconceptualization. Journal of Education and Work, 14 , 133–156.
• Glover, I., Hepplestone, S., Parkin, H., Rodger, H., & Irwin, B. (2016). Pedagogy: Understanding technology has enhanced learning by focusing on teaching practice. British Journal of Educational Technology, 47(5), 993-1002
• Hatlevik & Christophersen (2013)- Digital competence at the beginning of secondary education: Identifying factors that explain digital involvement. Computers and Education, 63, 240–247.
• Hauge, T. E. (2014). Technology acceptance and use: Bridging design for teaching and learning. Technology, Pedagogy and Education, 23 (3), 311–323
• Islam, S., & Gronlund - An international literature review on 1:1 computing in schools. Journal of Educational Change, 17, 191-222.
• Jenkins, M., Browne, T., Walker, R., & Hewitt, R. (2011). Technology development has improved learning: findings from the 2008 UK Higher Education Institutions Survey. Interactive Learning Environments, 19 (5), 447-465
• Kafyulilo, A., Fisser, P., & Voogt, J. (2016). Factors Influencing Teachers' Continued Use of Technology in Instruction. Education and Information Technologies, 21(6), 1535–1554.

• Kaptelinin, V., & Nardi, B. (2006). Acting with technology. Activity theory and interaction design. Cambridge: MIT Press.
• Krumsvik, R. J., Jones, L., & Eikeland, O. J. (2016). Digital competence of upper secondary teachers: Analyzed by demographic, personal and professional characteristics. Nordic Journal of Digital Literacy, 11, 143-164.
• Kvale, S. (2009). Interviews. Introduction to interviewing for qualitative research. US
• Mishra, P., & Koeler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A new framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017-1054.
• Petersen, A. (2014). Teachers' perceptions of principals' ICT leadership. Contemporary Educational Technology, 5 (4), 302–315.
• Pettersson, F. (2018a). On issues of digital competence in educational contexts – a review of the literature. Education and Information Technologies, 23, 1005–1021.
• Pettersson, F. (2018b). Digitally Competent School Organizations – Developing Supporting Organizational Infrastructures. International Journal of Media, Technology and Lifelong Learning, 14, 132-143.
• Vanderlinde, R., & van Braak, J. (2010). Primary school e-capacity: Conceptual model development and scale construction from a school improvement perspective. Computers and Education, 55, 541–553.
• Vygotsky, L. S. (1978). The mind in society: The development of higher psychological processes. Cambridge: Harvard University Press.
• Zhang, J. (2010). Technology-supported learning innovations in cultural contexts. Educational Technology Research and Development, 58(2), 229-243.
Published
2024-06-07