УЛОГАТА НА МЕНАЏМЕНТОТ ЗА ОБУКА И РАЗВОЈ НА ЧОВЕЧКИТЕ РЕСУРСИ, КАКО НЕОПХОДНОСТ ЗА УСПЕХ ВО СОВРЕМЕНОТО РАБОТЕЊЕ НА ОРГАНИЗАЦИСКИТЕ СУБЈЕКТИ СО ФОКУС НА БАНКАРСКИОТ СЕКТОР
Abstract
Во современото работење на организациските субјекти, улогата на менаџментот на човечки ресурси за обука и развој на вработените е многу изразена. Всушност, менаџментот на човечки ресурси мора да преферира стратегиски пристап на управување со вработените, особено на нивното оспособување за остварување на нејзините цели. Личностите кои поседуваат знаење, вештини, мотивација и други способности претставува највредниот капитал кој на организацијата или институцијата ѝ осигуруваат конкурентска предност и профитабилно работење. Улогата на менаџментот на човечки ресурси се согледува во тоа што со правилно организирани активности да и овозможи на организацијата да распоредува вистинските луѓе на вистинско место, да им овозможи усовршување и напредок, правилно мотивирање и наградување и со правилно организирање да оствари добри резултати на организацијата.
Downloads
References
Bernadin, J. H., Russell, J. E., 1998, Human Resource Management An Experiental Approach, Irwin McGraw-Hill; Greenhouse, J. H., 1987, Career Management, Hinsdale, III; The Dryden Press; Feldman, D. C., 1988, Managing Careers in Organizational Behavior, 5th ed., St Paul, Minn: West;
Bernadin, J. H., Russell, J. E., 1998, Human Resource Management An Experiental Approach, Irwin McGraw-Hill; Greenhouse, J. H., 1987, Career Management, Hinsdale, III; The Dryden Press; Feldman, D. C., 1988, Managing Careers in Organizational Behavior, 5th ed., St Paul, Minn: West;
C. C. Lundberg, & E. Enz, 1993, A Framework for student preparation, Xase Research, Journal, 13;
F. Boxker, 1987, Is case teaxhing more effective than le teaching in business an administration. An Exploratory analysis, Interfaces;
Fagenson, E. A., 1992, "Mentoring; Who Needs it? A Comparison of Proteges and Nonproteges Needs for Power, Achievement, Affiliation, and Autonomy", Journal of Vocational Behavior;
Gunsch, D., 1993, "Customer Service Focus Prompts Employee Exchange", Personnel Journal, October:
32-38;
Gutteridge, T. G., 1986, "Organizational career development systems: The state of the practice" вo D. T. Hall et al (eds.), Career development in Organizations, San Francisco: Jossey-Bass;
Hall, D. T., Isabella, L. A., 1985, "Downward Moves and Career Opportunities", Organizational Dynamycs, 14;
Hirsch, S. K., 1992, MBTI Team Member's Guide, Paolo Alto, CA.: Consulting Psychologists Press; Hummer, A. L., 1993, Introduction to Type and Careers, Paolo Alto, CA: Consulting Psychologists Press;
Hollenbeck, G. P., 1991, "What Did Zou Leam in School? Studies of a University Executive Program", Human Resource Planning;
http://smallbusiness.chron.com;
http://trainingtoday.blr.com/employee-training-topics/Employee-Training;
http://www.inc.com,
http://www.inc.com/encyclopedia/human-resource-management.html;
http://www.preduzetnickiservis.rs/obuke-zaposlenih/obuke-zaposlenih/ http://yourbusiness.azcentral.com;
Jaffe, D. T., Scott, C. D., 1991, "Career Development for Empowerment in a Changing Work World" вo J. M. Kummerow (ed.), New Directions in Career Planning and the Workplace, Paolo Alto, CA: Consulting Psychologists Press;
L., Stevens, M. J., 1994, "Career - Related Antecedents and Outcomes of Job Rotation", Academy of Management Journal, 37;
Leibowitz, Z. B., 1987. "Designing career development systems: Principles and practices", Human Resource Planning, 10;
London, M., 1989, Managing the Training Enterprise, San Francisco: Jossey Bass;
Lublin, J. S., 2000, "Building a Better CEO", Wall Street Journal, April 14: B1, B4. Вo некои компании (Coca Cola, Toys) инструктажатa сe користи какo oсновен инструмент нa развојот нa иднитe топ менаџери;
McCall Jr., M. W., Lombardo, M. M., Morrison, A. M., 1988, Lessons of Experience, Lexington, M. A: Lexington Books;
McCauley, C. D., Rudeman, M. N., Ohlott, P. J., Morrow, J. E., 1994, "Assessing the Development Components of Managerial Jobs", Journal of Applied Psychology, 79;
Miller, F. B., Coghill, M. A., 1964, "Sex and the personnel manager", Industrial and Labor Relations Review, 18 (1);
Noe, R. A., 2002, Employee Training and Development, 2nd edition, McGraw-Hill;
Peterson, D. B., Hicks, M. D., 1995, Development First, Minneapolis MN: Personnel Decisions;
Peterson, D. B., Hicks, M. D., 1996, Leader as Coach, Minneapolis, MN: Personnel Decisions; исто така вo Thach, L., Heinselman, T., 1999, "Executive Coaching defined", Training & Development, March;
Snell, R. Ѕ., 1990, "Congenial Ways of Leaming: So Near Yet So Far", Journal of Management Development 9;
Summers, L., 1994, "A Logical Approach to Development Planning", Training and Development 48;
Turban, D. B., Dougherty, T.W., 1994, "Role of Protеgе Personality in Receipt of Mentoring and Career Success", Academy of Management Journal; Vladimir Ivanković, Centar za razvoj ljudskih resursa i menadžment MNG Centar, 2010;
www.bg-ikonomika.com;
www.blogging4jobs.com;
В. Грифин, „Основи на менаџментот“, A & M Универзитет во Тексас, 1996;
Проф. Др Миће Јовановић – Божовић, др. Живка Кулић, др.Татјана Цветковски, Мегатренд Универзитет Примењених наука, 2004 Београд; Рики В. Грифин, „Основи на менаџментот“, A & M Универзитет во Тексас, 1996.