ПРИМЕНА НА СТРАТЕГИЈАТА НА TQM (TOTAL QUALITY MANAGEMENT) ВО УНАПРЕДУВАЊЕ НА КВАЛИТЕТОТ НА УСЛУГИТЕ ВО ТУРИЗМОТ

  • Elizabeta Mitreva
  • Oliver Filiposki

Abstract

Новите светски трендови наметнуваат нов начин на размислување, работење и вклопување во новите текови на пазарната економија, со ориентација кон купувачот/ корисникот на услугата.Иако кај нас постојано се зборува за европски концепт на квалитетот на услугата, се нема сили тој вистински да се прифати и втемели во сите пори на туристичките компании. Македонските менаџери кои се борат со драматичниот пораст на сложените, технолошко, организациски и социјални проблеми, тешко можат да ги сфатат модерните трендови во развојот на менаџмент системот во услужната дејност темелен на концептот на тотален менаџмент со квалитет (Total Quality Management). Во време на голема конкуренција и присуство на многу ентитети на пазарот, мора да се зголеми акцентот на квалитетот на целокупното работење во туристичките и хотелските компании. На пазарот мора да се излезе со квалитетен производ/ услуга, со прифатлива цена и во договорениот рок. Потребата од прифаќање нова стратегија во проектирањето на менаџмент систем во македонските туристичките компании, темелена на TQM филозофијата, бара многу помалку пари и време, а може да има исти или поголеми ефекти од големите инвестиции во опрема.

References

Besterfield, D. (1994). Quality control, 4th edition, Prentice Hall, 1994, pp.98.

Чепујноска, В. (2009). Манаџмент на квалитет –теорија, наука и практика, Технолошко – Металуршки факултет, Скопје, стр.146-215.

Deming, E. W. (1996). Kako izaći iz krize, PS Grmeč, Beograd, str. 30.

Dyer, J.and Ouchi, W.(1993). Japanese-style partnerships: Giving company a competitive edge, Sloan Management Review, Vol. 35, No. 1, 51-63.

Easton, G.(1993). The State of U.S. total quality management: A Baldrige examiner’s erspective”, California Management Review, Vol. 35,32-54.

Flood, R. L.(1993). Beyond TQM, John Wiley and Sons, pp.55.

Genna, A.(1997). Suppliers are key to giving customers what they want, Purchasing, 123, 33-34.

Juran, J. M. (1993).Made in U.S.A.: A renaissance in quality, Harvard Business Review, Vol. 71, No 4, 42-50.

Kanji, G.and Wong, A.(1999). Business Excellence model for supply chain management, Total Quality Management, Vol. 10, No.8, 1147-1168.

Митрева, E. (2010). Интегрална методологија за проектирање и имплементација на TQM систем во компании, Бигос, Скопје, стр.200-240.

Wong, A.(2000). Integrating supplier satisfaction with customer satisfaction, Total Quality Management, Vol. 11, NOS. 4/5 & 6, 427-432.

Wong, A. andFung, P.(1999). Total quality management in the construction industry in Hong Kong: a supply chain management perspective, Total Quality Management, Vol. 10, No.2, 199-208.

Published
2015-04-24