ПОПУЛАРИЗАЦИЈА НА АНТРОПОЛОШКИТЕ ВРЕДНОСТИ НА ДОЈРАНСКИОТ РЕГИОН КАКО МОЖНОСТ ЗА РАЗВОЈ НА ТУРИЗМОТ

  • Rubin Zemon

Abstract

Туризмот е релевантен во многу теоретски и практични прашања во антропологијата. Антропологијата и туризмологијата имаат многу заеднички допирни точки, а некаде меѓусебно се испреплетуваат и доплонуваат. И двете науки се посветуваат во објаснувањето и презентацијатана културните вредности во оштеството.

Користејќи туризмолошки пристап, антрополозите поставиле многу прашања, како што се: Кое е интер-културното значење на работа и слободното време?; Кои се врските помеѓу играта, ритуалот и хаџилукот?; Кои се динамиките и влијанијата на интер-културните контакти помеќу туристите и локалното население?; Како се претставува културата за туристички потреби и како таа се перцепира?; Како се менуваат или импровизираат културните традиции низ времето за да им одговараат на очекувањата на туристите, или како да ги одделиме вистинскиѕте од наметнатите традиции?; Како и зашто се конструираат етничките стереотипи и туристички се манипулира?; Како домородните општества се менуваат откако тие се интегрирале во туристичкиот пазар?; Зашто локалното учество е релеватно за успесите во туризмот? итн. Во барањето на одговорите на ваквите и слични прашања, многу антрополози го поставија туризмот на главниот фокус на нивната интерпретација и анализа (Stronza A., 2001: 261, 262).

References

http://www.dojran-info.com/index.php?option=com_content&view=article&id=22&Itemid=26&lang=mk

[www.2] http://mk.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%BE%D1%98%D1%80%D0%B0%D0%BD

[www.3] http://it0406.weebly.com/

Тасев М. Р. 2000; Дојране, ах мој Дојране; Струмица

Константинов М. 1992; Македонци, „Маринг“, Скопје

Панов Б. 1985; Средновековна Македонија, том трети, Мисла, Скопје

МАНУ, 1996; Етнологија на Македонците, Скопје

Stronza A., 2001; Anthropology of Tourism: Forging new Ground for Ecotourism and other alternatives, Annual Review of Anthropology volume 30, Chicago State University, Chicago

Hathaway M., 2007; The Anthropology of Tourism, Indiana University (http://www.indiana.edu/~wanthro/theory_pages/tourism.htm)

Методијески Д., 2011; Руралниот Туризам, Креативните индустрии и улогата на руралната жена во можностите за нивно развивање и комерцијализација во Република Македонија, докторска дисертација, Институт за општетсвени и хуманистички истражувања „Евро-Балкан“, Скопје

Petrović L.T., Kelemen R. Lončar S., 2012, “Attractiveness” vs. “Commonness”-the creation of heritage for purpose of shaping a tourist offer, Етнолог бр. 14, Македонско етнолошко друштво, Скопје

Ivanović-Barisić M., 2012, Ethnological heritage in function of cultural tourism in Serbia, Етнолог бр. 14, Македонско етнолошко друштво, Скопје

Published
2015-04-22