Прераскажувањето и раскажувањето како форми на усно изразување
Abstract
Усното и писменото изразување се заемно поврзани. Говорот ееден вид подготовка за пишување, а пишувањето го поттикнува говорот. Притоа, во текот на усното и писменото изразување треба да се води сметка за одредени законитости. На пример, најважно е да се сфати дека за да се сфати содржината потребно е да зборуваме/пишуваме постапно,
по одреден ред, по таканаречена утврдена методологија на изложување на фактите, на аргументите. Невозможно и погрешно е ако одредена случка, настан, содржинска целост или доживување ја изразуваме одеднаш, во еден здив, а не постапно, хронолошки, ред по ред. Во наставната пракса, во делот од подрачјето усно и писмено изразување се применуваат следниве форми на усно изразување:
1. Прераскажување
2. Раскажување
3. Опишување
4. Известување
5. Говорни вежби.
References
Бачанов П. - Андоновска З.; Прилози за наставата по македонски јазик во основното училиште; Детска радост, Скопје, 1990.
Бачанов П. - Андоновска З.; Филмот во наставата по македонски јазик; Детска радост; Скопје, 1992.
Делчев Ѓ.; Методски прирачник за користење на букварот и читанката за I одделение; Просветен работник; Скопје, 1987.
Делчев Ѓ.; Прирачник за користење на програмираниот наставен материјал за II одделение „Читам и пишувам латиница”; Просветно дело, Скопје, 1977.
Китанов Б.; Методика на наставата по македонски јазик со практикум (од I до IV одделение); Педагошки факултет „Гоце Делчев“, Штип, 2001.