Ставовите на студентите од педагошкиот факултет - Штип за квалитетот на моделот за практично оспособување на студентите/идни наставници
Abstract
Подготовката за непосредна педагошка работа на студентите-идни наставници е едно од клучните прашања за кои расправаат сите оние кои на еден или на друг начин се вклучени и/или заинтересирани за образованието. Интересот е сосема оправдан ако се има предвид научно потврдениот став – квалитетот на образованието на наставниците е една од основните детерминанти на степенот на постигнувањата на учениците. Во тој контекст, светската образовна фела постигнува консензус околу потребата за професионализација на наставничката работа барајќи одговори на прашањата: На кои содржини треба да се стави акцент во процесот на нивното иницијално образование? Каков курикулум да се дизајнира? Дали наставниците ќе бидат поуспешни во својата работа ако во текот на иницијалното образование усвојат поголем фонд на знаења и развијат способности за примена на истите или пак ако се оспособат за континуирани промени на сопствената практика и трансформации на веќе стекнати педагошки стратегии? Дали во текот на иницијалното образование наставниците ќе се подготвуваат како практичари кои рутинирано ќе применуваат проверени дидактичко-методички приоди или како рефлективни професионалци кои во секој момент од својата педагошка дејност ќе можат да одговорат не само на прашањата што и како нешто се работи, туку и зошто се работи?References
Budić, S. i dr. (2008). Didaktičko-metodički aspekti studentske prakse u partnerskim relacijama fakulteta i škola. Novi Sad: Filozofski fakultet – odsek za pedagogiju
Gajić, O. (2008). Pedagoško-metodička praksa studenata u Evropskom okviru savremenih obrazovnih koncepata: Didaktičko-metodički aspekti studentske prakse u partnerskim relacijama fakulteta i škola (ur. Budić, S.). Novi Sad: Filozofski fakultet – odsek za pedagogiju
Gajić, O. Budić, S. (2006). Evropski standardi kvaliteta praktično-pedagoškog osposobljavanja studenata (inostrana iskustva): Zbornik radova Evropske dimenzije promena obrazovnog sistema u Srbiji (ur. оdbor O. Gajić at al.), knj.2. Novi Sad: Filozofski fakultet. 337–348
F. Buchberger, B. P. Campos, D. Kallos, J. Stephenson. (2000). Green paper on teacher education in Europe - High Quality Teacher Education for High Quality Education and Training, Thematic Network on Teacher
Education in Europe. Umeå: Fakultetsnämnden för lärarutbildning. Umeå universitet. ISBN 91-973904-0-2
Jukić, S. (1990). Povezivanje teorije i prakse – pretpostavka za unaprenivanje nastave i didaktičke teorije. Novi Sad: Pedagoška stvarnost, br. 7–8, 276–285
Jukić, S. (2005). Didaktičko-metodički fragmenti. Vršac: Viša škola za obrazovanje vaspitača – Vrsac
Kamenov, E. (2006). Odnos teorije i prakse u pripremi budućih vaspitača: Zbornik radova Evropske dimenzije promena obrazovno gsistema u Srbiji (ur. odbor O. Gajić at al.), knj.1. Novi Sad: Filozofski fakultet. 105–119
Matijević, M. (2007). Znanstvene kompetencije učitelja primarnog obrazovanja: Zbornik. (ured. N. Babić). Осјек: Učiteljski fakultet - Osjek
Nedeljković, M. (1998). Mesto i uloga vežbaonice u obrazovanju učitelja: Zbornik radova. Metodika – naučna i nastavna disciplina. Jagodina: Učiteljski fakultet u Jagodini
New Flexibilities in Teacher Education?. (1998). Ed. Theodor Sander. Volume 1, Nr 2, Papers of a symposium of TNTEE sub-networks A at the ECER in Frankfurt. September 1997. прочитано на 6 октомври, 2011.
tntee.umu.se/publications/publication1_2.html>
Петровска, Соња. (2010). Училишна педагогија и училишна организација. Штип: Универзитет „Гоце Делчев“ – Штип
Ставрева Веселиновска, С и сор. (2009). Запознавање на околината за второ одделение за деветгодишно основно образование. Скопје: Просветно дело
Ставрева Веселиновска, С и сор. (2009). Мојата околина за трето одделение за деветгодишно основно образование. Скопје: Просветно дело
The Development of Innovative Strategies of Cooperation between Teacher Education Institutions and Educational Services. (ur. Tony Bates). Volume 1, Nr 1. December 1999. прочитано на 5 октомври, 2011. <http://tntee.umu.se/publications/journal1_1.html>
Vilotijević, M. (1995). Evaluacija didaktičke efi kasnosti nastavnog časa, Beograd: Centar za usavršavanje rukovodilaca u obrazovanju