РАЗВОЈ НА СМЕТКОВОДСТВОТО
Abstract
Сметководствените информации ги обезбедува сметководствениот информационен систем, кој како потсистем на информациониот систем на компанијата има големо значење и улога. Сметководството преку планирањето, контролата и анализата, како и преку компјутерската обработка на информациите, е еден од најважните инструменти за ефикасно управување со компаниите. Почетоците на сметководството датираат уште од античка Месопотамија (со почетоците на цивилизацијата), односно потребата за евиденција се јавила со појавата на писменоста и на „размената”, како и парите како средство за размена. Од тогаш, па до денес сметководството постојано еволуирало и се прилагодувало согласно тековните промени. Дел од предизвиците и потребите за развојот се обелоденети во овој труд. Сметководството како професија се развивало и претрпело промени, но темелите останале исти. Прилагодливоста, континуитетот, ажурноста и навременоста останале темел за развој на професијата до денешното ниво. Сите промени во општествениот поредок, формите на организациите, околностите, како и глобализацијата не успеале да ја разнишат сметководствената нишка, туку напротив таа секогаш нашла начин да го зацврсти нејзиното постоење. Целта на оваа анализа е да се разбере современиот свет на сметководството, но преку призмата на неговите почетоци кои датираат уште пред околу 10.000 години од нашата ера.
Downloads
References
[2] Gary Giroux, Accounting History and the Rise of Civilization, Business Expert Press Financial Accounting and Auditing Collection, First edition: 2017.
[3] Trevor Boyns and John Richard Edwards, The British Experience, A History of Management Accounting, First edition: 2013.
[4] Dewan Azmal Hossain, Department of Accounting & Information Systems, Bridging Advanced Data Science, Machine Learning and Future of Accounting and
Auditing: A Theoretical Review, 2020.
[5] Foster Provost and Tom Fawcett New York University , “Data Science for Business”.
[6] Matt Taddy Amazon, Inc. Leslie Hendrix University of South Carolina Matthew C. Harding University of California, Irvine, Modern Business Analytics