Некои карактеристики на развојот на образованието на наставници во Република Македонија (од учителска школа – Штип до Педагошки факултет – Штип)

  • Sonja Petrovska
  • Jadranka Bocvarova
  • Ana Petrovska

Abstract

„Ако учителот ја сака работата, тој е добар учител. Ако учителот го сака ученикот како татко или мајка, тој е подобар од оној учител кој ги прочитал сите книги… Кога учителот ќе ја обедини љубовта кон работата и љубовта кон учениците – тој е совршен учител“ (Лав Н. Толстој). Законската легислатива, педагошката документација, како и стручните и научните записи за работата на Учителската школа „Гоце Делчев“ во Штип јасно го потврдуваат нејзиниот стремеж/визија за создавање на совршени учители, учители кои имаат љубов и кон професијата и кон учениците, учители кои поседуваат високи морални, интелектуални, карактерни и естетски квалитети. Низ педагошката дејност на Јосиф Ковачев, Ѓорче Петров, Даме Груев, Гоце Делчев, повеќе од 140 години пулсира хуманистичко просветителската мисија на македонското учителство во Штип и Штипско. Во трудот се елаборираат некои карактеристики на развојот на образованието на наставници во Република Македонија во периодот од појавата на Учителската школа во Штип, сè до денес, кога подготовката на наставници во Штип се остварува во рамките на Педагошкиот факултет.

References

Алексова, Б. и др (1986). Штип низ вековите. Скопје: НИПРО „Нова Македонија“ - ООЗТ Печатница

Донев, Т. (1997). Развитокот на школството и просветата во Штип и Штипско: Штип

Закон за високото образование, Службен весник на РМ бр. 64 од 3.8.2000 г.

Матична книга на запишани студенти на Педагошки факултет- Штип

Недков, В. и др. (1969).Педагошка академија во Штип (1959-1969) Скопје: Универзитетска печатница

Педагошки факултет Штип. Историја на Педагошки факултет во Штип.

Преземено на 25 март 2011 г. Од <http://pf.ugd.edu.mk/index.php?option=com_content&view=article&id=53

&Itemid=56&lang=mk>

Придонесот на учителската школа „Гоце Делчев“ – Штип во просветата, образованието и културата на Република Македонија (1999).

Монографија. Скопје: Дом на просветните работници „24 мај“ Петровска, С. (2010). Училишна педагогија и училишна организација – одбрани поглавја. Штип: Универзитет „Гоце Делчев“ – Штип

Службен весник на НРМ бр.32 год. XV од 13 октомври 1959 г.

Службен весник на НРМ бр.2 год. XVII од 31 јануари 1961 г.

Службен весник на НРМ бр. 26 год. XVII од 31 јули 1961 г.

Службен весник на НРМ бр. 16 год. XVIII од 31 мај 1962 г.

Службен весник на НРМ бр. 27 год. LII од 5 јуни 1996 г.

Службен весник на РМ бр. 103 год. LXIV од 19 август 2008 г.

Службен весник на РМ бр. 51 год. LXVI од 14 април 2010 г.

Универзитетски гласник (2009). Правилник за условите, критериумите и правилата за запишување и студирање на прв циклус на студии на Универзитетот „Гоце Делчев“ во Штип. Преземено на 10 април 2011 г. од <http://www.ugd.edu.mk/images/stories/fi le/pdf/pravilnik%20za%20studiranje%201%20ciklus.pdf>

F. Buchberger, B. P. Campos, D. Kallos, J. Stephenson. (2000). Green paper on teacher education in Europe - High Quality Teacher Education for High Quality Education and Training, Thematic Network on Teacher Education in Europe. Fakultetsnämnden för lärarutbildning: Umeå universitet. ISBN 91-973904-0-2, Umeå

Published
2013-04-18

Most read articles by the same author(s)