РЕФЛЕКСИЈАТА НА СОВРЕМЕНАТА ТЕХНОЛОГИЈА ВО ГРАДЕЊЕТО НА ПАРТНЕРСКИ ОДНОС МЕЃУ ДЕТЕТО, ВОСПИТУВАЧОТ И СЕМЕЈСТВОТО

  • Снежана Мирасчиева
Keywords: партнер, однос, комуникација, семејство, дете, технологија.

Abstract

Ефикасноста во воспитно-образовната работа воопшто е определена од бројни фактори. Еден од нив е односот меѓу детето, родителите, воспитувачите и негователите. Бројни се истражувањата кои упатуваат на сознанијата дека најголема ефикасност и ефективност во воспитно- образовната работа со деца од предучилишна возраст се постигнува со единство на факторите родител и воспитувач. Единството на влијание подразбира взаемна почит, двонасочна комуникација, континуирана повратна информација, недирективен меѓусебен однос односно рамноправно партнерство во дејствувањето, со единствена цел правилен раст и развој на детето. Двете институции, семејство и детска градинка, се првите средини кои со сета своја сложеност и специфичност, влијаат на развојот на детето. Семејството како заедница на возрасни и деца е првата средина со која детето се среќава. Рефлексијата од односите во семејството се одразува во другата средина, средината на врсници во воспитната група и возрасни во детската градинка. Разноликоста на односите и опкружувањето имаат силно влијание на развојот на детето во сите сфери како когнитивна, социјална, комуникациска, конативна, психомоторна. Од тие причини, повеќе од потребно е единство на факторите во нивните влијанија на детскиот развој. Современиот свет со технолошкиот напредок обезбедува услови за непречена континуирана комуникација надминувајќи ги просторните и временски бариери. Социјалните мрежи и други алатки со примена на ИКТ овозможуваат континуирана и содржински побогата комуникација меѓу нив, но во исто време се рефлектираат и слабостите и предизвиците на комуникацијата во виртуелниот свет меѓу детето, родителот и воспитувачот. Во трудот се прави обид да се сврти вниманието на влијанието на технологијата во градењето и квалитетот на партнерскиот однос меѓи трите клучни фактори во воспитно- образовниот процес и неговото влијание на правилниот раст и развој на детската личност во предучилишниот период.

Downloads

Download data is not yet available.

References

• Vasić, S. (1990). Kultura govorne komunikacije, Beograd: Prosveta
• Димитрова, Г. (1996). Педагогическото общуване при вьзпитателня процес, София: Веда Словена -ЖГ
• Krnjajić, S. (1993).O nekim metodološkim problemima proučavanja interpersonalnih odnosa, Zbornik 25 Instituta za pedagoška istraživanja, Beograd: Institut za pedagoška istraživanja
• Мирасчиева,С. (2022). Педагошка комуникација. Штип: Универзитет „Гоце Делчев“
• Пантић, Д. (1981). Међуљудски односи у васпитно образовни организацијама и потреба њихових истраживања, Београд: Настава и васпитање,бр.4
• Ратковић, М .(2001). Интеракције ученик-наставник-родитељ, Београд: Директор школе, бр.1
• Reardon, K. K. (1998), Interpersonalna komunikacija, Zagreb: Alinea
• Tatković, N., Diković, M., & Tatković, S. (2016). Pedagoško-psihološki aspekti komunikacije.
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.
Published
2024-06-07

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>