ИГРАТА КАКО ПОТТИК ЗА РАЗВОЈ НА ПРЕДУЧИЛИШНОТО ДЕТЕ
Abstract
Современите тенденции во предучилишното воспитание и образование се во функција на осовременување на организациската и содржинска поставеност на воспитно-образовната работата на детската градинка. Всушност тие ги следат движењата во современото општество во насока на доживотно образование и перманентно учење, што е и една од препораките на Унеско. Во тој процес особено е важна играта и улогата на воспитувачот. Улогата на воспитувачот подразбира знаење, вештини и искуство за водач на степен кој соодветствува со возраста на децата во групата во која играта се применува. За ова е потребен креативен и релаксиран воспитувач, кој не смее да биде „маска за незнаење“, туку да биде „одраз“ на солидно подготвено стручно лице и познавач на детската личност и индивидуите кои се членови на одделна воспитна група. Во таа смисла, својата улога воспитувачот најдобро ја остварува преку играта. Имено, играта има целнонасочен карактер бидејќи се темели на високо емоционална, сознајна и социјална основа и создава услови за интензивен развој на детето. Во трудот ќе се направи обид да се потенцираат вредностите на играта како поттик за развој на децата од предучилишна возраст, од аспект на задоволување на потребата за творење, дружење како и развивање на кооперативност и компетитивност.
Downloads
References
• Babić, N., Irović, S., Kuzma, Z. (1998). Autonomija i "monitoring" u predškolskom odgoju, во The Quality in Education and Teaching, Collection of scientific papers, International Scientific Coloqumu Rijeka: Sveučilište u Rijeci. стр.279-286.
• Bašić, J., Kuller - Trbović, Žižak, A. (1996). Integralna metoda u primjeni. Zagreb: Alinea
• Brajša, P. (1997). Umijeće ljubavi. Pula:C.A.S.H.
• Bredekamp, S. (1996). Kako djecu odgajati. Zagreb: Educa.
• Bruno, F. J. (1992). The family encyclopedia of child psychology and development. New York: John Wiley & Sons
• Garvey, C. (1990). Play. Cambridge: Harvard University Press.
• Дамовска,Л.(2009). Стандарди за рано учење и развој.Скопје:МТСП
• Duran, M. (2003). Dijete i igra. Jastrebarsko: Naklada Slap.
• Eljkonjin, B.D.(1984).Psihologija dečje igre. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva
• Иванова, Г.(2000). Педагогически игрови технологии. Пловдив: ЕТ„Нике-РБ“
• Jesper. J. (1996). Vaše kompetentno dijete: za nove temeljne vrijednosti obitelji. Zagreb:Educa
• Katz G. V. i Mellelian I. D.(1999) Poticanje razvoja dječje socijalne kompetencije. Zagreb: Educa
• Kuvač, J., Cvikić, L. (2002). Pridjevi u ranom jezičnom razvoju (utjecaj pjesama, priča i razbrajalica) во Vodopija I. (ur.). Dijete i jezik danas (zbornik radova). Osijek.Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Visoka učiteljska škola u Osijeku. стр. 95-114.
• Krogh , L. S. (1994). Educating young children – infancy to grade three. New York: McGraw-Hill. Ljubešić, M. (2001.). Rana komunikacija i njezina uloga u učenju i razvoju djeteta. Dijete i društvo, 3, стр. 261-278.
• Maleš, D. Stričević, I. (1996). Druženje djece i odraslih. Zagreb:Školska knjiga.
• Miljak, A. (1996). Humanistički pristup teoriji i praksi predškolskog odgoja. - model. Zagreb: Izor.Persora.
• Miljak, A. (1987). Uloga komunikacije u razvoju govora djece predškolske dobi. Zagreb: Školske novine
• МТСП. (2014). Програма за рано учење и развој. Скопје:Сл.в. на РМ, бр.46 од 06.03.2014
• Prebeg – Vilke, M. (1991). Vaše dijete i jezik. Zagreb: Školska knjiga.
• Rajović, Dr R.(2013). IQ deteta - briga roditelja. Novi Sad: Abeceda
• Rajović, Dr R. (2012). Kako uspešno razvijati IQ deteta kroz igru. Novi Sad:Smart production
• Reardon, K. K. (1999). Interpersonalna komunikacija. Zagreb:Alinea.
• Segal, M. (2004). The roots and fruits of pretending. во Zigler, E. F., Singer, D. G., Bishop-Josef, S. (ur.). Children's play: The roots of reading. Zero to three. стр. 33- 48.
• Tamis-LeMonda, C. S., Užgiris I. Č., Bornstein, M. H. (2000). Play in parent-child interactions. во Bornstein, M.H. (ur). Handbook of parenting, vol.5. London: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, стр.221-241.
• Толичић, И.(1966). Дете упознајемо у игри. Београд: Завод за издавање уџбеника
• Trnavac,N.(1979). Dečja igra - opšta pedagoška pitanja. Gornji Milanovac: Dečje novine
• Šagud, M., Petrović-Sočo, B. (2001). Simbolička igra predškolskog djeteta u institucijskom kontekstu. Napredak. Vol. 142, No.1, стр. 61-70.
• Shapiro, L. E. (1997). Kako razviti emocionalnu inteligenciju djeteta, Zagreb: Mozaik knjiga.