CHAT GPT И НЕГОВАТА ИМПЛИКАЦИЈА ВО ОБРАЗОВАНИЕТО

Authors

  • Сања Гацов
  • Емилија Петрова Ѓорѓева

Keywords:

Технологија, образование, ученици, училница, учење, настава

Abstract

Chat GPT (Halaweh, M,2023) е тип на GPT (Генеративен претходно обучен трансформатор) јазичен модел кој е специјално обучен за генерирање текст како одговор на природни јазични влезови. Тој е дизајниран за симулирање на човечка конверзација и може да се користи во разни апликации, вклучувајќи чет-ботови, виртуелни асистенти и алатки за превод на јазици. Chat GPT се базира на напредни алгоритми за машинско учење и е претходно обучен на големи сетови на текст, што му овозможува да генерира високо сложени одговори на корисничките внесувања. Моделот може да се применува за специфични апликации, овозможувајќи на развивачите да го прилагодат јазичниот модел за нивниот конкретен случај на употреба. Chat GPT е моќен алат кој има потенцијал да го трансформира начинот на кој комуницираме со технологијата, овозможувајќи интуитивна комуникација помеѓу луѓето и машините. Тој веќе се користи во разни апликации, вклучувајќи чет-ботови за корисничка поддршка, алатки за превод на јазици и виртуелни асистенти, и неговата употреба во образованието исто така се разгледува како начин за подобрување на учењето и ангажираноста на учениците. Постојат неколку начини на кои јазичниот модел GPT (Генеративен Претходно Обучен Трансформатор) може да се користи во образованието: Учење јазици. GPT може да се користи за создавање на чет-ботови и виртуелни наставници по јазици кои ги помагаат учениците да ги практикуваат своите јазични вештини. Овие чет-ботови можат да симулираат реални разговори и на учениците да им обезбедат моментална повратна информација за нивната граматика, изговор и вокабулар.  Помош при пишување. GPT може да се користи за да им помогне на учениците да ги подобрат своите пишувачки вештини. Преку анализа на стилот на пишување на ученикот, GPT може да предложи подобрувања и да обезбеди повратна информација за граматичките, пунктуациските и правописните грешки. Автоматско оценување. GPT може да се користи за автоматско оценување на есеи и други писмени задачи. Ова може да им заштеди многу време на наставниците и да им обезбеди на учениците моментална повратна информација за нивната работа.  Персонализирано учење. GPT може да се користи за создавање на персонализирани учења искуства за учениците. Преку анализа на учењето и преференциите на ученикот, GPT може да препорача конкретни методи и ресурси за учење. Ресурси, како што се статии, видеа и учебници, кои се прилагодени на нивните потреби. GPT има потенцијал да го револуционизира образованието така што ќе им овозможи на учениците персонализирани искуства на учење, подобрување на јазичните и пишувачките вештини и автоматизација на задачи што одземат време за наставниците. Меѓутоа, важно е да се напомене дека GPT треба да се користи како алатка за поддршка на учењето, а не како замена за човечки наставници.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Ahn, C. (2023). Exploring ChatGPT for information of cardiopulmonary resuscitation. Resuscitation, 185.

Bommarito II, M., & Katz, D. M. (2022). GPT Takes the Bar Exam. arXiv preprint arXiv:2212.14402.

Cribben, I., & Zeinali, Y. (2023). The Benefits and Limitations of ChatGPT in Business Education and Research: A Focus on Management Science, Operations Management and Data Analytics. Operations Management and Data Analytics (March 29, 2023).

Halaweh, M. (2023). ChatGPT in education: Strategies for responsible implementation. Contemporary Educational Technology, 15(2).

Li, C., Zhang, M., & He, Y. (2021). Curriculum learning: A regularization method for efficient and stable billion-scale gpt model pre-training. arXiv preprint arXiv:2108.06084.Neumann, M., Rauschenberger, M., & Schön, E. M. (2023). “We Need To Talk About ChatGPT”: The Future of AI and Higher Education.

Lund, B. D., & Wang, T. (2023). Chatting about ChatGPT: how may AI and GPT impact academia and libraries?. Library Hi Tech News.

Lund, B. D., Wang, T., Mannuru, N. R., Nie, B., Shimray, S., & Wang, Z. (2023). ChatGPT and a new academic reality: Artificial Intelligence‐written research papers and the ethics of the large language models in scholarly publishing. Journal of the Association for Information Science and Technology.

Per, T. (2015). Self-study of an elementary generalist physical education teacher educator: Schoolintegrated teacher education and structural coupling. Asia-Pacific Journal of Health, Sport and Physical Education, 6(3), 259-272.

Qadir, J. (2022). Engineering education in the era of ChatGPT: Promise and pitfalls of generative AI for education.

Shidiq, M. (2023, March). The use of srtificial intelegence-based chat-gps and its challenges for the world of education, from the viewpoint of the development of creative writing skills. Vol.1, No. 1, pp. 360-364).

Sobieszek, A., & Price, T. (2022). Playing games with ais: The limits of gpt-3 and similar large language models. Minds and Machines, 32(2), 341-364.

Tack, A., & Piech, C. (2022). The AI Teacher test: Measuring the pedagogical ability of Blender and GPT-3 in educational dialogues. arXiv preprint arXiv:2205.07540.

Tingiris, S., & Kinsella, B. (2021). Exploring GPT-3. Packt Publishing.[5] Cantwell, J., & Qui, R. (2009). General Purpose Technology (GPT), firm technological diversification and the re-structure of MNC international innovation networks. In Druid conference summer conference.

Williamson, B., Macgilchrist, F., & Potter, J. (2023). Re-examining AI, automation and datafication in education. Learning, Media and Technology, 48(1), 1-5.

Yang, X., Li, Y., Zhang, X., Chen, H., & Cheng, W. (2023). Exploring the limits of chatgpt for query or aspectbased text summarization. arXiv preprint arXiv:2302.080

Downloads

Published

2025-12-11

Most read articles by the same author(s)