ИЗВЕШТАЈ ОД ОДРЖАН НАСТАН  „ДЕНОВИ НА ИНКЛУЗИЈА – СО ЉУБОВ И ПОДДРШКА ДА СОЗДАДЕМЕ СВЕТ БЕЗ БАРИЕРИ“

Authors

  • Соња Петровска
  • Емилија Петрова Ѓорѓева
  • Деспина Сивевска
  • Јадранка Рунчева

Keywords:

инклузивно образование, посебни образовни потреби, поддршка на општеството, асистивна технологија, музикотерапија

Abstract

Настанот „Денови на инклузија – Со љубов и поддршка да создадеме свет без бариери“, што се одржа од 30 октомври до 1 ноември 2024 година на Факултетот за образовни науки при Универзитетот „Гоце Делчев“ – Штип, претставува значајна платформа за промоција на современи практики и пристапи во инклузивното образование. Преку пленарни предавања, интерактивни работилници, дискусии и презентации, беа разработени теми поврзани со карактеристиките на инклузивните училишта, улогата на семејството и наставниците во поддршката на децата со посебни образовни потреби, примената на технологијата и музикотерапијата како креативни алатки за развој и комуникација. Настанот ги обедини академската заедница, практичарите, родителите и институциите во заедничка цел – создавање на инклузивен образовен систем кој обезбедува еднаков пристап, прифаќање и поддршка за сите деца. Посебен акцент беше ставен на индивидуализираната поддршка, примената на МКФ, универзалниот дизајн за учење и асистивната технологија. Преку овие активности, Факултетот за образовни науки го потврди својот континуиран ангажман во промовирање на вредностите на инклузијата и создавање можности за професионално усовршување и размена на добри практики помеѓу сите учесници во воспитно-образовниот процес.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Ainscow, M., Booth, T., & Dyson, A. (2006). Improving schools, developing inclusion. Routledge.

Blue-Banning, M., Summers, J. A., Frankland, H. C., Nelson, L. L., & Beegle, G. (2004). Dimensions of family and professional partnerships. Exceptional Children, 70(2), 167–184.

Booth, T., & Ainscow, M. (2011). Index for inclusion: Developing learning and participation in schools. Centre for Studies on Inclusive Education.

Bronfenbrenner, U. (1994). Ecological models of human development. Во International Encyclopedia of Education (Vol. 3, pp. 37–43). Elsevier.

European Agency for Special Needs and Inclusive Education. (2015). Agency position on inclusive education systems. European Agency.

European Agency for Special Needs and Inclusive Education. (2019). Inclusive education in action: Empowering teachers, empowering learners. European Agency.

Florian, L., & Black-Hawkins, K. (2011). Exploring inclusive pedagogy. British Educational Research Journal, 37(5), 813–828. https://doi.org/10.1080/01411926.2010.501096

Hehir, T., et al. (2016). A summary of the evidence on inclusive education. Institute on Disability and Public Policy.

Kugelmass, J. (2006). Sustaining cultures of inclusion in schools. International Journal of Inclusive Education, 10(3), 287–299.

Noddings, N. (2013). Caring: A relational approach to ethics and moral education. University of California Press.

Sharpe, J., & Koper, S. (2018). The role of emotional support in inclusive education. International Journal of Inclusive Education, 22(7), 720–734.

Shogren, K. A., Wehmeyer, M. L., & Singh, N. N. (Eds.). (2017). Handbook of positive psychology in intellectual and developmental disabilities. Springer.

Slee, R. (2018). Inclusive education isn’t dead, it just smells funny. Routledge.

Turnbull, A., Turnbull, R., Erwin, E., Soodak, L., & Shogren, K. (2015). Families, professionals, and exceptionality: Positive outcomes through partnerships and trust. Pearson.

UNESCO. (2020). Global Education Monitoring Report 2020: Inclusion and education – All means all. UNESCO Publishing.

Wentzel, K. R. (2016). Teacher-student relationships and democratic education. Theory Into Practice, 55(1), 55–63.

World Health Organization. (2011). World report on disability. WHO Press.

Downloads

Published

2025-12-11

Most read articles by the same author(s)