МОТИВИРАНОСТ НА НАСТАВНИКОТ ЗА САМООБРАЗОВАНИЕ И ПРОФЕСИОНАЛЕН РАЗВОЈ
Abstract
Во трудот се изнесени теориските разгледувања за мотивираноста на
наставникот за самообразување и професионален развој. Развојот на науката и техниката
ја условил потребата за осовременување на наставата, а самото тоа и професионалното
усовршување на наставникот. Самообразувањето како облик на образование и учење
на возрасните, во конкретниот случај возрасните наставници, е битен услов за
професионалниот развој на наставникот, со оглед на тоа дека знаењето стекнато со
формалното образование и стручното усовршување на наставникот не е доволно за да
се влезе во чекор со промените во науката. Кај наставникот треба да се формира свест
за опшественото значење на творештвото, да се изгради потреба за иновација и да се
мотивира да работи на професионално усовршување како полесно би можеле да внесат
иновации во својата воспитно образовна работа со цел да се модернизира наставата во
современото училиште..
Downloads
References
Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета у
Београду.
[2] Андриловић, В. (1976): Како одрастао човјек учи. Загреб: Школска књига.
[3] Аранђеловић, Д. (1986): Образовање и усавршавање наставника, васпитача
и сарадника. Београд: Нова просвета.
[4] Вигман, С. Л. (2005): Педагогика. Москва: Проспект.
[5] Влаховић, Б. (1983): Усавршавање педагошких кадрова у функцији
модернизације технологије васпитно-образовног процеса, „
[6] Вељаноска П. (2008): Компоненти на професионален развој на наставниците
по предметот музичко образование во основните училишта, универзитет
“ Св. Кирил и Методиј” Скопје. http://mmc.edu.mk/IRAMbooks/thesis/
PavlinaVeljanoskaMr1.pdf
[7] Ковачевић, М., Шољан, Н. (1989): Психологија знаности и едукација.
Загреб:Школска књига.
[8] Крстић, Д. (1996): Психолошки речник. Београд: Савремена администрација.
[9] Кулић, Р., Деспотовић, М. (2005): Увод у андрагогију. Београд: Свет књиге.
[10] Мижериков, В. А. (2004): Словарь-справочник по педагогике, Москва:
Питер.
[11] Pešikan A. (2007): Profesionalni razvoj nastavnika – šta je tu novo? http://www.
see-educoop.net/education_in/pdf/workshop/tesee/dokumenti/GOOD%20
PRACT_VARIA_Ana%20Pesikan%20PRN%20za%20HP%20_2_%20_1_.
[12] Ranđelović, O. (2008): Мотивираност наставника за самообразовање
и професионални развој. http://scindeks-clanci.nb.rs/data/pdf/0553-4569
/2008/0553-45690802036R.pdf
[13] Razdevšek-Pučko, C. (2004): Kakvog učitelja/ nastavnika treba škola danas (i
sutra)? http://www.see-educoop.net/education_in/pdf/kompetence-uciteljevslo-
hrv-t07.pdf
[14] Савићевић, Д. (2007): Особености учења одраслих. Београд:
[15] Завод за уџбенике и наставна средства.
[16] Стојаковић, П. (2002): Психологија за наставнике. Бања Лука: Прелом.