Стекнување прагматичка компетенција

  • Marija Kusevska University Goce Delcev - Stip

Abstract

Крајна цел на учењето странски јазик е оспособување на изучувачите да комуницираат на јазикот којшто го изучуваат. За да бидат успешни во комуникацијата, тие треба да ги научат прагматичките принципи на јазикот-цел, т.е. да стекнат прагматичка компетенција. Во оваа стаија се дава преглед на елементите потребни за стекнување прагматичка компетенција во усната комуникација. Посебно внимание се обрнува на говорните чинови, стратегиите на говорните чинови и принципите на учтивост. Стекнувањето прагматичка компетенција има централно место и во Заедничката европска рамка на референтни нивоа (ЗЕРР) којашто ја состави Советот на Европа како поддршка на неговата јазична политика. Затоа се дава преглед и на елементите на прагматичката компетенција наведени во овој документ.

Клучни зборови: прагматичка компетенција, говорни чинови, стратегии на говорните чинови, учтивост, ЗЕРР

 

References

Austin, J. (1962). How to do things with words. Oxford: Oxford University Press.

Bardovi-Harlig, K. (1999). Exploring the Interlanguage of Interlanguage Pragmatics: A Research Agenda for Acquisitional Pragmatics. Language Learning. Vol. 49:3, 49, pp 677-713.

Boxer, D. (1993). Complaining and commiserating: a speech act view of solidarity in spoken American English. New York: P.Lang.

Brown P. and Levinson, S. (1987). Politeness. Some Universals in Language Usage. Cambridge: Cambridge University Press.

CARLA (Center for Advanced Research on Language Acquisition). (n.d.). (U. o. Minnesota, Producer) Retrieved August 15, 2013

Cohen, A. (2010). Coming to Terms with Pragmatics. In A. Ishihara N. and Cohen, Teaching and Learning Pragmatics: Where Language and Culture Meet (pp. 3-21). Harlow: Longman.

Council of Europe. (2001). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment. Cambridge: Cambridge University Press.

Goffman, E. (1967). On face-work: an analysis of ritual elements in social interaction. In E. Goffman, Interactional Ritual: Essays on face-to-face behaviour. New York: Penguin Books, Ltd

Murphy, B. & Neu. (1996). My Grade's too low: The speech act set of complaining.

Trosborg, A. (1995). Interlanguage Pragmatics: Requests, Complaints and Apologies. Berlin, New York: Mouton Gruyter.

Published
2013-09-22