Кооперативното учење како метод за развивање на комуникативните вештини

  • Vesna Koceva

Abstract

Кооперативното учење е наставен метод кој се реализирапреку работа во групи и се базира на мотивацијата, интеракцијатаи соработката помеѓу членовите на групата. Овој наставен метод секонцентрира на хетерогеноста на работните групи, на ефективнатапозитивна заемна зависност на членовите во групата и на еднакватаможност секој од нив да даде удел во постигнувањето на заедничкиотуспех. При примена на кооперативниот метод, учениците како членови вогрупата се зависни едни од други и се свесени дека само со разменувањеи споделување на личното знаење и способности ќе можат да постигнатповеќе, односно знаат дека со индивидуална работа нема да можат да јапостигнат зададената заедничка цел.

References

Comoglio M. e Cardoso M., Insegnare ed apprendere in gruppo, LAS, Roma, 1996;

Comoglio M., Educare insegnando, apprendere ed applicare il cooperative learning, LAS, Roma,1996;

Comoglio, M., Educare insegnando, LAS, Roma, 1998;

Comoglio M., Il cooperative learning, Gruppo Abele, Torino, 1999;

Sharan Y., Gli alunni fanno ricerca. L’apprendimento in gruppi cooperativi, Trento, Erickson, 1998;

Johnson E. W. e Johnson R. T., L’apprendimento cooperativo, Trento, Erickson, 1998;

Johnson, D.W., & Johnson, R.T., Learning together and alone: Cooperative, competitive, and individualistic. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, 1987;

Slavin, R.E. Cooperative learning: Theory, research, and practice. New Jersey: Prentice Hall, 1998.

Published
2013-11-13

Most read articles by the same author(s)