Акционите истражувања и нивната примена во педагошката практика
Abstract
Предмет на истражување во областа на воспитанието и образованието се бројни педагошки прашања и проблеми за чие истражување може да се користат различни извори и различни видови на факти. Во таа насока, а со цел да се одговори на потребите од осознавање на педагогијата и воспитанието, се користат различни видови на педагошки проучувања и истражувања. Во овој труд ќе се задржиме на акционите, дејствените истражувања кои последните децении се сè поприсутни, особено при иновирањето, унапредувањето на воспитно-образовната практика.References
Bangur, V., Potkonjak, N. (1999), Metodologija pedagogije, Beograd: Savez pedagoskih drustava Jugoslavije Bangur, V., Potkonjak, N. (1999), Metodologija pedagogije, Beograd: Savez pedagoskih drustava Jugoslavije.
Ferenc, Ellen, (2000), Action research, LAB:, p. 9.
Marentic-Pozarnik, Barica (1993), Akcijsko raziskovanje-spodbujanje uciteljevega razmisljanja in profesionalne rasti. Sodobna pedagogika (Ljubljana), br. 7-8, 347-359.
McNiff, Jane & Whitehead, Jack (2002), Аction research: Principles and practice. London: Rotledge/Falmer.
Мојаноски, Ц. (1999) Методологија на научноистражувачката работа, Штип: 2-ри Август С.
Noffke, S.E., & Stevenson, R.B. (Eds.). (1995). Educational action research: Becoming practically critical. New York: Teachers College Press., p.21
Sharan, S. (1980): Cooperative learning in small groups: Recent methods and effects on achievement, attitudes and ethnic relations, Review of Educationl Research, Vol. 50, No. 2, 241-271.
Sharan, S., & Y. Sharan (1992): Expanding cooperative learning through group investigation. Colchester: Teacher College Press.
Sharan, S., P. Kussell, R. R. Hertz-Lazarowitz, Y. Bejarano, S. Raviv & Y. Sharan (1984): Cooperative learning in desegregated classroom. Hillsdale: Lawrence Erlbaum.
Slavin, R. (1990): Cooperative learning: Theory, research and practice. Boston: Allyn & Bacon.
Vigotski, L. S. (1996): Sabrana dela. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.
Pešić, M. (1998): Alternativne epistemologije pedagoških istraživanja, u: M. Pešić i dr.: Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, br. 27 (138- 158). Beograd: Institut za pedagoška istraživanja.
Whitehead, Jack (1989), Creating a living educational theory from questions of the kind, “How d I improve my practice? Cambridge Journal of Education, 19
http://www.teachersnetwork.org/tnli/Action_Research_Booklet.pdf